هالند ایران را به دو قتل سیاسی متهم کرد

© Fotolia / Sergii Figurnyiهالند ایران را به دو قتل سیاسی متهم کرد
هالند ایران را به دو قتل سیاسی متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزرای امور خارجه و امور داخله هالند، ایران را در دو قتل سیایی در خاک اتحادیه اروپا مقصر می دانند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه و وزیر امور داخله هالند، در نامه ای به رئیس مجلس نمایندگان پارلمان این کشور ، روز سه شنبه اعلام کردند که ایران در دو قتل سیاسی دست دارد.
پیش از این گزارش شده است که اتحادیه اروپا موافقت کرد که تحریم های علیه سرویس اطلاعاتی ایران، در خصوص قتل در خاک اتحادیه اروپا را قانونی می کند.
اداره اطلاعات عمومی و خدمات امنیتی هالند، شواهد معتبر در دست دارد که ایران در قتل دو شهروند هالندی، ایرانی تبار در سال 2015 در آلمیره و در سال 2017 در لاهه، دست دارد.
در نامه مشترک در وب سایت حکومت هالند، گفته شده است که این دو نفر از مخالفان رژیم ایران بودند.
در ماه نوامبر سال 2018، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در مذاکرات در بروکسل توافق کردند که مجازات تحریماتی علیه ایران را در رابطه با شرکت در رسوایی دانمارک گسترش دهند.
دانمارک قبلا سفیر خود از تهران در ارتباط با گزارش فعالیت های غیرقانونی سرویس های اطلاعاتی ایران در این کشور، فراخوانده بود.
پیش از این ورا یورووا، کمیسیونر امور قضایی اتحادثه اروپا، گفته بود که تحریم های امریکا علیه ایران بر امنیت و ثبات افغانستان و عراق تاثیر می‌گذارد.
وی در جلسه عمومی پارلمان اروپا در استراسبورگ گفت: "تحریم‌ها در نهایت بر امنیت و ثبات این کشورها مانند ایران، افغانستان و عراق تاثیر می‌گذارد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала