سازمان ملل در جستجوی کشور پناهنده به دختر فراری عربستانی

© AFP 2023 / Fayez Nureldineسازمان ملل در جستجوی کشور پناهنده به دختر فراری عربستانی
سازمان ملل در جستجوی کشور پناهنده به دختر فراری عربستانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل متحد در روزهای آینده نزدیک کشوری را پیدا خواهد کرد که به دختر 18 ساله عربستانی که از ترس تن دادن به ازدواج اجباری به تایلند فرار نموده، پناهندگی دایمی بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه تایلندی khaosod رهاف محمد القنون" دختر 18 ساله یکی از مقامات سعودی روز دوشنبه پس از ورود به فرودگاه بانکوک تایلند اعلام کرد از ترس از دست دادن جانش توسط عوامل آل سعود به این خاطر که تَن به ازدواج اجباری نداده فرار و درخواست پناهندگی کرده است.
این دخترعربستانی پس ازمخالفت با بازگشت به کشورش خواستار کمک نهادهای حقوق بشری برای نجات جان خود شد و گفت: زندگی وی درخطر است و به همین دلیل از عربستان فرار کرده و حتی ممکن است اعضای خانواده‌اش نیز اقدام به قتل وی کنند.  

روز سه شنبه بعد از ظهر، کارکنان اداره کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در بنکوک، این دختر را که طی چهار روز در زون ترانزیت فرودگاه تایلند بسر می برد، از ساختمان فرودگاه خارج نمودند. مقامات تایلندی پس از مذاکره با آژانس پناهندگان سازمان ملل در روز دوشنبه به رهف القنون اجازه خروج از فرودگاه را دادند.
سازمان ملل موظف شده است تدر طی 5 روز کشوری را پیدا کند که حاضر به واگذاری پناهندگی دایمی به این دختر باشد. 

اداره مهاجرت تایلند اعلام کرد، بانکوک وی را به زور به بازگشت به عربستان مجبور نخواهد کرد.
سازمان‎های حقوق بشری نسبت به وضعیت این دختر سعودی ابراز نگرانی کرده و از دولت تایلند خواستند از استرداد وی به خانواده‎اش یا دولت عربستان خودداری کند؛ چرا که جان وی در خطر است.
دختر 18 ساله سعودی به دلیل سوء رفتار خانواده خود از نزد آن‌ها فرار کرده و برای پناهندگی در استرالیا به تایلند رفت.
وی با محبوس کردن خود در اتاق هتلش در فرودگاه تایلند و انتشار تصاویری از خود از هر کشوری که به او پناهندگی بدهد درخواست کمک کرد.
نهادهای حقوق بشری همواره نسبت به نقض حقوق زنان در عربستان هشدار داده‌اند. زنان در این کشور با برخی محدودیت‌های دولت محافظه‌کار روبرو هستند. آنها همچنین در معرض تهدیدهای خانواده خود در صورت تخطی از قوانین اسلامی و مسایل ناموسی قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала