گفتگوی ترامپ و نخست وزیر هند در مورد افغانستان

© AP Photo / Michael Kappeler/Pool Photoگفتگوی ترامپ و نخست وزیر هند در مورد افغانستان
گفتگوی ترامپ و نخست وزیر هند در مورد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا و نخست وزیر هند در یک تماس تلفنی بر افزایش همکاری‌های استراتژیک دو کشوردر سال 2019 در افغانستان توافق کردند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از سفر «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان به هند، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و نارندرا مودی نخست وزیر هند در یک تماس تلفنی درباره افزایش همکاری‌ها در افغانستان گفت‌وگو کردند.
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این تماس طرفین درباره کسری حجم تجارت با هند، گسترش امنیت و رفاه در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام و همچنین افزایش همکاری‌ها در افغانستان گفت‌وگو کردند.
به گفته منابع هندی، در دیدار محب با مشاور امنیت ملی این کشور موضوع خروج احتمالی نیروهای امریکایی از افغانستان و راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه امنیتی از جمله تامین تجهیزات نظامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
مشاور امنیت ملی افغانستان پس از این دیدار نیز درباره کاهش احتمالی نیروهای امریکایی به خبرنگاران گفت که خروج این نظامیان تاثیری بر توانایی جنگی افغانستان نخواهد داشت.
وی درباره شمار نیروهایی که قرار است از افغانستان خارج شوند نیز گفت: شماری که گفت‌وگوها درباره خروج آن‌ها در جریان است نیروهایی هستند که در سال 2017 افزایش یافتند، بنابراین خروج آن‌ها تاثیر قابل توجهی بر وضعیت امنیتی افغانستان نخواهد داشت.
چندی پیش رسانه‌ها به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش داده‌بودند که رئیس جمهور ایالات متحده به گونۀ شفاهی دستور خروج حدود 7 هزار سرباز آن کشور از افغانستان را داده است.
کاخ سفید و یا وزارت دفاع امریکا تاکنون گزارش خروج هفت هزار نظامی آمریکایی از افغانستان را تایید نکرده‌اند و فرمانده نظامیان امریکایی در افغانستان نیز تصریح کرده که تاکنون فرمانی برای خروج نیروها دریافت کرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала