مظنون اصلی قتل خاشقجی ناپدید شد + عکس

© AP Photo / Hasan Jamaliمظنون اصلی قتل خاشقجی ناپدید شد + عکس
مظنون اصلی قتل خاشقجی ناپدید شد + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سعود القحطانی از چند هفته پیش و پس از آنکه مقامات عربستان گفتند در حال بازجویی از وی هستند، ناپدید شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه Washington Postسعود القحطانی از چند هفته پیش که مقامات عربستان گفتند در حال بازجویی از وی هستند، ناپدید شده است.
این روزنامه با اشاره به این که روایت‌ها درباره محل حضور القحطانی متفاوت است، نوشت: برخی می‌گویند وی همچنان در ریاض حضور دارد و برخی احتمال می‌دهند القحطانی در بازداشت خانگی به سر می‌برد. 

واشنگتن پست افزود امریکا و برخی دیگر کشورها از نزدیک تعامل دولت عربستان را با القحطانی زیر نظر دارند تا بدانند عربستان در محاکمه همه کسانی که در جنایت قتل خاشقجی دست داشتند، جدیت نشان می دهد یا خیر.
واشنگتن پست با بیان این که سرنوشت القحطانی در درجه دوم اهمیت قرار دارد، افزود مهم ترین سوال این است که آیا عربستان برای دست برداشتن از سیاست های سرکوبگرانه خود، اقداماتی اتخاذ کرده است؟
این روزنامه به نقل از هلد الدوسری، فعال حقوق بشر عربستانی نوشت جز تغییر شخصیت ها، هیچ گونه اتفاقی در عربستان روی نداده و برای بازنگری در مسائل، هیچ گونه اقدامی اتخاذ نشده است؛ مسائلی مانند بازداشت و شکنجه فعالان و دیگر زندانیان اندیشه که القحطانی از زمان تصدی سمت خود، مدیریت این مسائل را در دست داشت.
جمال خاشقجی، ستون نویس روزنامه واشنگتن‌پست و تحلیلگر منتقد آل سعود در تاریخ 2 اکتبر سال گذشته میلادی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید و جسد او هنوز کشف نشده است.
پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و تا هنوز بازجویی از آنها جریان دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала