سفر های صلح خلیلزاد دوباره آغاز شد

© Photo / EK / EKسفر های صلح خلیلزاد دوباره آغاز شد
سفر های صلح خلیلزاد دوباره آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیل‌زاد سفرهای منطقه‌ای اش را جهت گفتگو های صلح در افغانستان از سر گرفته‌است.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نماینده ایالات متحده امریکا برای افغانستان، سفر های منطقه‌ای اش را جهت گفتگو های صلح افغانستان دوباره آغاز نموده است.
بر اساس یک اعلامیه وزارت خارجه امریکا، زلمی خلیل‌زاد از هشتم جنوری تا بیست و یکم همین ماه، به ترتیب از هند، چین، افغانستان و پاکستان دیدار خواهد کرد.
جزئیات بیشتر در مورد این سفر ها ارائه نشده اما آقای خلیل‌زاد در گذشته، سه مرتبه با نماینده‌های طالبان و رهبران کشور های مختلف منطقه دیدار کرده است.
زلمی خلیل‌زاد انتظار دارد که تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، تلاش‌های صلح نتیجه عملی بدهد.  

طالبان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
چرا طالبان به جای عربستان خواستار مذاکره در قطر شده اند؟

قبلا گزارش شد که طالبان با درخواست‌ کشورهای منطقه برای حضور دولت افغانستان در این نشست مخالفت کرده است.
پیشتر یک مسئول بلندپایه طالبان اعلام کرد: همه می‌دانند که دولت افغانستان مایل نیست که امریکا و متحدانش افغانستان را ترک کنند. ما برای بیرون راندن نیرو‌های خارجی از کشورما بهای سنگینی پرداخت کرده‌ایم؛ بنابراین چرا باید با دولت افعانستان گفت‌وگو کنیم؟
لازم به ذکر است که اخیرا مذاکرات صلح افغانستان بین طالبان و دیپلمات های امریکایی به میزبانی امارات در ابوظبی، برگزار شد. در این مذاکرات همچنین هیئت‌هایی از پاکستان، عربستان سعودی نیز شرکت داشتند.
پس از پایان مذاکرات، شرکت کنندگان ضمن مثبت ارزیابی کردن نتایج این نشست، اعلام کردند که دور بعدی این مذاکرات در عربستان سعودی برگزار خواهد شد اما گروه طالبان روز گذشته با اعلام عدم شرکت در نشست جده در راستای مذاکرات صلح افغانستان گفت که این گروه در تلاش است تا میزبانی مذاکرات را از جده به قطر تغییر دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала