عبدالله: ایجاد دولت مؤقت به خیر مردم افغانستان نیست

© Photo / Dr.AB / Dr.ABعبدالله: ایجاد دولت مؤقت به خیر مردم افغانستان نیست
عبدالله: ایجاد دولت مؤقت به خیر مردم افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجراییه افغانستان هشدار می‌دهد که ایجاد دولت موقت به‌خیر مردم افغانستان نیست و این دولت ایجاد نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عبدالله عبدالله رئیس اجراییه دولت افغانستان هشدار می‌دهد که ایجاد دولت موقت به‌خیر مردم افغانستان نیست و این دولت ایجاد نخواهد شد. اقای عبدالله می‌گوید صلحی که در آن حقوق شهروان کشور قربانی شود، باطل است و نام جمهوری اسلامی افغانستان قابل تغییر نخواهد بود.
وی می افزاید که طالبان تنها زیر چتر دولت افغانستان می‌توانند به گفت‌وگوهای صلح یپیوندند.

عبدالله: پایان جنگ مستلزم مشارکت طالبان در گفت‌وگوهاست - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: پایان جنگ مستلزم مشارکت طالبان در گفت‌وگوهاست

رئیس اجراییه که در مراسم گرامی‌داشت از تصویب قانون اساسی کشور سخن می‌زد، می‌گوید که طالبان به بهانۀ حضور نیروهای خارجی به جنگ ادامه می‌دهند و حاضر نیستند تا با حکومت افغانستان گفت‌وگو نمایند.
رئیس اجراییۀ دولت افغانستان گفت:"با لجاجت با قبول مسوولیت جنایت‌های نا بخشودنی با هر معیار و اصولی که رویش شما بحث کنید، می گویند ما با این دولت افغانستان صحبت نمی کنیم".
اقای عبدالله باز شدن راه‌های گفت‌وگوها را از نشانی‌های گونه‌گون با منافع ملی سازگار نمی‌داند و بر گفت‌وگوهای طالبان با پذیرفتن قانون اساسی و در چهار چوب دولت افغانستان تاکید می‌ورزد.
عبدالله می‌افزاید: "اگر حکومت موقت گفتیم، باز همان حکومت موقت می‌باشد که داکتر سیما ثمر معاونش بود و من وزیر امور خارجه اش، فکر نکنم که دوباره آن ترتیب کار صورت بگیرد، این را باید سیاست‌مدار های ما درک کنند که آن کار نمی‌شود و اگر شود به خیر مردم افغانستان نیست".
حکومت وحدت ملی تاکید می‌ورزد که قربانی‌های مردم افغانستان در چندین سال گذشته برای به دست آوردن حقوق شهروندان نادیده گرفته نخواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала