نشنل انترست تانک مرگبار T-90s روسی را ارزیابی کرد

© Sputnik / Pavel Lisitsynنشنل انترست تانک مرگبار T-90s روسی را ارزیابی کرد
نشنل انترست تانک مرگبار T-90s روسی را ارزیابی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تانک های مشهور در جهان و از آنجمله تانک T-90s روسی بیشتر به وسایل پیش رفته مجهز شده و قیمت آن نیز گرانتر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش روسیه سفارشات خود را برای خرید تانک ارزان T-90 که از سال 2011 به این سو به فروش می رسید را به حالت تعلیق درآورد، اما به نوشته این روزنامه حالا روسیه مودل جدید آنرا (T-90s) که مخصوص صادرات می باشد تولید کرده و به خارج می فرستد. طبق گزارش رسانه ها، ویتنام در سال 2016، از روسیه 64 تانک سفارش کرده بود که اخیرا این کشور بیش از 30 واحد تانک T-90S و T-90SK دریافت کرده است.
تانک T-90، که توسط کارخانه سلاح سازی "اورال" در سال 1992 تولید شد، به سرعت یکی از تانک های اساسی به نیروهای زمینی روسیه تبدیل شد. این تانک از قوه آتشی بالا وکنترل برخوردار بود، و برعلاوه نرخ آن به مرتب ارزانتر بود.
در عین حال، در آن زمان تانک امریکایی M1 ابرام که هنوز نرخ آن کاهش نیافته انجنیران روسی تصمیم گرفتند بدون زواید از ترکیب تانک T-72 و T-80، تانک جدید بسازند.
چیزی که قابل توجه است، هزینه این تانک جدید روسی حدود نیمی از قیمت تانک M1 ابرام امریکایی می‌باشد.

آزمایش جدیدترین تانک‌های روسی در عراق - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش جدیدترین تانک‌های روسی در عراق

علاوه بر این، در میان سرو صدا و جنجال های دیپلماتیک عراق با واشنگتن، حتی عراق موافقت کرد و ترجیح داد تا بیش از 30 تانک T-90S را برای جایگزینی M1 Abrams گران قیمت امریکایی خریداری کند.
T-90 تانک اساسی روسیه است که در اوایل دهه 1990 از سالهای 2001 تا 2010، توسط "اوراله واگونه زوود" ساخته شده و این تانک به یکی از پرفروش ترین تانک در بازار جهانی تبدیل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала