ضربه غیرمنتظرۀ هند به اقتصاد امریکا

© AFP 2023 / Saul Loebضربه غیرمنتظرۀ هند به اقتصاد امریکا
ضربه غیرمنتظرۀ هند به اقتصاد امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت هند سر از 31 ماه جنوری سال روان 30 درصد مالیات مربوط به محصولات کشاورزی امریکا را وضع می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، سر از تاریخ 31 جنوری سال روان هند 30 درصد مالیات (تاکس) را به محصولات کشاورزی امریکا اعمال می‌کند این افزایش مالیات به همان کالاها به ارزش 857 میلیون دالر بیش از یک سوم واردات مواد غذایی از امریکا به هند است.
این تنش‌ها میان هند و امریکا در ماه مارچ آغاز شد. هنگامی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا مالیات به فولاد و آلومینیوم به ترتیب 25 و 10 درصد افزایش داد. در لیست این تحریم امریکا هند هم قرار گرفت. در آن لیست روسیه، چین، اروپا، جاپان و دیگرها نیز دیده می‌شد.

بیرق هند - اسپوتنیک افغانستان
معافیت هند از تحریم علیه ایران

همزمان هند نیز در همکاری نظامی و فنی با روسیه ضربه خورد. درماه اپریل سال گذشته، کاخ سفید کمپنی (Rosoboronexport) روسی را تحریم که در آن زمان هند می‌بایست هزینه تعمیرات زیردریایی‌ چاکرا را به روسیه پرداخت نماید، به همین خاطر بانک های هند مجبور شدن 2 میلیارد دالر برای پرداخت هزینه تعمیرات زیردیایی چاکرا را به روسیه نپردازند. با پرداخت آن امکان می‌رفت که هند این پول را از دست بدهد.
در اوایل ماه می، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می‌شود و تحریم‌های را علیه ایران گسترده ساخت و به کشورهای که با ایران روابط همکاری دارد هشدار داد که در صورت همکاری با ایران این کشورهای همچنان در لیست تحریم‌های امریکا قرار خواهند گرفت. در عین حال هند و چین دو خریدار اصلی نفت ایران است.
در حال حاضر هند و ایران از دالر امریکایی صرف نظر کرده اند هند برای خرید نفت ایران محاسبات خود را با این کشور با روپیه می‌کند.
یادآور می شود هشتم ماه می، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می‌شود و نه تنها فقط تحریم های قبلی را باز می‌گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد. موج دوم تحریم های امریکا که صادرات نفت را نیز شامل می‌شود از پنجم نوامبر اجرایی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала