روسیه: انتخابات در افغانستان به‌دلیل فشارهای امریکا به‌تاخیر افتاد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: انتخابات در افغانستان به‌دلیل فشارهای امریکا به‌تاخیر افتاد
روسیه: انتخابات در افغانستان به‌دلیل فشارهای امریکا به‌تاخیر افتاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه می‌گوید که تصمیم به‌تاخیر انداختن انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان به‌دلیل فشار واشنگتن که تلاش دارد تا انتخابات را به میل خودش برگزار کند، گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجهٔ روسیه با نشر یک اعلامیه نوشته است: "تصمیم به‌تاخیر انداختن انتخابات، زیر فشار ایالات متحده امریکا، که نیاز به وقت اضافه برای آمادگی جهت برگزاری انتخابات آینده بر اساس شیوه‌های خود شان و مهندسی پروسهٔ صلح در افغانستان براساس سناریوی خود شان، گرفته شده است".

استقبال ارگ ازتأخیر سه ماهه دربرگزاری انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
استقبال ارگ از تأخیر سه ماهه دربرگزاری انتخابات

در اعلامیه آمده است که "این تصمیم باوجود اعلامیه‌های متعدد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و کمیسیون انتخابات مبنی بر نیاز برای برگزاری انتخابات در وقت از قبل تعیین‌شده، اتخاذ شده است".

وزارت خارجه روسیه افزوده است: "مبتکران این اقدام اصلاً نگران نارضایتی اکثریت شهروندان کشور که در شرایط افغانستان می‌تواند منجر به تشدید وضعیت سیاسی داخلی با عواقب ناگوار شوند، نمی‌باشند. چنانکه دیده می‌شود، هنگامی‌که علایق واشنگتن در میان باشد، نظر جامعهٔ افغانی برای رهبری افغانستان در جایگاه دوم قرار دارد".

در اعلامیه همچنان آمده است که "با چنین وضعیت، اینکه رهبری افغانستان از فرستادن نمایندگان رسمی به نشست مسکو درمورد افغانستان که در ماه نومبر سال گذشته برگزار شد، تعجب‌آور نیست. در حالیکه این نخستین فرصت در طول جنگ افغانستان بود تا نمایندگان حکومت با نمایندگان جنبش طالبان به‌طور مستقیم مذاکره کنند".

قابل ذکر است که چندی قبل کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که این کمیسیون نمی‌تواند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را در زمان تعیین‌شده (۳۱ حمل) برگزار کند، و این انتخابات با تاخیر سه ماه به تاریخ ۲۹ سرطان سال أینده برگزار خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала