فرمانده ارتش هند: برای دفاع از منافع ما در افغانستان، با طالبان مذاکره کنیم

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر فرمانده ارتش هند: برای دفاع از منافع ما در افغانستان، با طالبان مذاکره کنیم
فرمانده ارتش هند: برای دفاع از منافع ما در افغانستان، با طالبان مذاکره کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندهٔ ارشد نیروهای نظامی هند به این باور است که دهلی نو باید به روند مذاکرات با طالبان بیپوندد تا تامین منافعش را در افغانستان تضمین کند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال بیپین راوت، فرماندهٔ ارشد نیروهای نظامی هند در کنفرانس مطبوعاتی سالانه گفت: "آیا هند منافعی در افغانستان دارد؟ ما به این باوریم که بلی، ما منافع خود را در افغانستان داریم. اگر دیگران می‌خواهند با «طالبان» صحبت کنند، آیا ما نیز نباید به گونه‌یی در آن سهم بگیریم؟ ما نباید در گوشه‌یی ایستاد باشیم".

کرزی: بدون روسیه، هند و ایران مذاکره با طالبان موفق نیست - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: بدون روسیه، هند و ایران مذاکره با طالبان موفق نیست

رهبری سیاسی و نظامی هند قبل از این نیز بارها اعلام کرده بود که در مذاکره با طالبان به این کشور فرصت داده نمی‌شود. با این حال، دهلی نو نمایندگانش را برای اشتراک در نشست مسکو درمورد افغانستان که در ماه نومبر سال گذشته با اشتراک نمایندگان دفتر سیاسی طالبان برگزار شد، فرستاده بود.

هند یکی از بزرگترین حامیان و کمک‌کنندگان منطقوی افغانستان می‌باشد که سالانه به ارزش بیش از ۳ میلیارد دالر به افغانستان کمک می‌کند. هند همچنان شمار زیادی از پروژه‌های بزرگ زیرساخت‌ها در افغانستان را چون ساخت حدود سرک به فاصله حدود ۴ هزار کیلومتر، بند سلما و سیستم خطوط برق، اجرا می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала