دیوار مرزی بین امریکا و مکسیکو را میتوان به سادگی اره نمود + عکس

© REUTERS / Tomas Bravoدیوار مرزی بین امریکا و مکسیکو را میتوان به سادگی اره نمود + عکس
دیوار مرزی بین امریکا و مکسیکو را میتوان به سادگی اره نمود + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیوار مرزی بین امریکا و مکسیکو توانایی جلوگیری از ورود مهاجرین را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی NBC، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده، میله های فولادی که در ساخت دیوار مرزی بین امریکا و مکسیکو از آنها استفاده خواهد شد، را مورد آزمایش قرار داد.

بر بنیاد گزارش، دفتر ریاست جمهوری خواستار تهیه ۸ نمونه دیوار فولادی و بتونی شده بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در ماه مارچ سال ۲۰۱۸ پس از بررسی نمونه های یاد شده، میله های فولادی یا ستون های فولادی را انتخاب کرد. اما بر اساس آزمایشی که از سوی وزارت امنیت داخلی امریکا انجام شده بود، تمام نمونه ها غیر قابل استفاده عنوان شدند.

به گفته کتی اولدمن، سخنگوی وزارت امنیت داخلی امریکا، دیوار مرزی بین امریکا و مکسیکو نه تنها به منظور جلوگیری از ورود مهاجرین به خاک امریکا بلکه برای ایجاد تاخیر و تلاش بیشتر برای عبور از آن ساخته میشود.

کتی اولدمن: «حتی دیواری که میتوان از آن عبور کرد، یک ابزار مهمی است که به ما اجازه میدهد که تا به عبور غیر قانونی واکنش نشان بدهیم.»

گفتنی است، چندی پیش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا با نشر پیامی در توییتر بر اهمیت احداث دیوار مرزی تاکید کرد و گفت که بدون احداث همچو دیوار، نمیتوان امنیت مرزهای جنوبی کشور را تامین کرد.

یادآوری میکنیم، ساخت دیوار در مرز با مکسیکو برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی از این کشور یکی از وعده های اصلی دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی اش بود. وی گفته بود که مکسیکو را به پرداخت هزینه ساخت این دیوار مجبور خواهد کرد.

 رئیس جمهور ترامپ در اوایل ماه اگست سال روان از آغاز کار ساخت دیوار در مرز با مکسیکو خبر داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала