ناسا به کمبودی پلوتونیم 238 مواجه گردیده است

© Photo / NASA / Goddard Space Flight Centerقمر مصنوی ناسا
قمر مصنوی ناسا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناسا، اگر از روسیه پلوتیونیم را نمی خریدیم, حالا به مشکلات قلت آن مواجه نمی گردیدیم.

به گزراش اسپوتنیک، در سال 2015، مقاله در سایت Habré منتشر شد که کاهش تولید پلوتونیم-Plutonium-238 (Pu-238) باعث تهدید برنامه های ناسا برای راه اندازی فضانوردی در جنراتورهای ترموالکتریک میگردد. این نوع پلوتیونیم مواد سوخت بسیار عالی برای اقمار مصنوی، روورها و دیگر انواع وسایل فضایی است که توسط دست انسان ساخته شده است. می توان گفت که فقط چهار کیلوگرم چنین مواد سوخت برای تأمین انرژی در سفینه فضائی کافی است.

واکنش ناسا به سانحه راکت فضایی سایوز - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ناسا به سانحه راکت فضایی "سایوز"

ناسا در طول تاریخ اکتشاف فضا، 140 کیلوگرم پلوتونیم را مصرف نموده است. اما تولید ایزوتوپ پلوتونیم 238 در سال 1988 در ایالات متحده متوقف شد. امریکا چین مواد سوخت را از روسیه خریداری نمود، اما با آنهم این مقدار مواد سوخت برای پیشرفت فعالیت ناسا کافی نیست. فعلاً موقتاً مشکل کمبودی مواد سوخت به نظر نمی رسد.
ناسا سالانه به 1.5 کیلوگرم پلوتونیم نیاز دارد. آژانس چنین نیازهایی را تا سال 2025 ابراز داشته است. لابراتور ملی وک- ریج موفق به راه اندازی تولید مواد ضروری شده است. در حال حاضر حجم آن از 50 گرم فی سال تا 400 گرام افزایش یافته است.
شایان ذکر است که اگر ایالات متحده در سال 2009 ضرورت مواد سوخت پلوتونیم خود را از روسیه نمی خرید، حالا با کمبودی جنی مواد سوخت مواجه نمی شد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала