امریکا علت تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را اعلام کرد

© Sputnik / Denis Aslanov /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا علت تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را اعلام کرد
امریکا علت تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امریکایی میگویند که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به منظور رفع مشکلات‌ و چالش‌های تخنیکی و مدیریتی به تاخیر افتاده است.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت امریکا در کابل با نشر پیامی در توییتر اعلام کرد که تصمیم تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات این کشور به منظور رفع مشکلات‌ تخنیکی و مدیریتی که در انتخابات پارلمانی کشور وجود داشتند، گرفته شده است.

سفارت امریکا در کابل: «انتخابات ریاست جمهوری بر اساس تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات به منظور رفع مشکلات تخنیکی و مدیریتی به تاخیر افتاده است. ما با افغان ها و نهادهای بین‌المللی که باور معتقد هستند که  کمیسیون انتخابات به اصلاحات جدی ضرورت دارد، هم‌نظر هستیم.»

به گفته سفارت امریکا در کابل، افغان ها باید خودشان رهبران شان را برگزینند.

این اظهارات در حالی مطرح میشوند که چندی پیش وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که تصمیم به تاخیر انداختن انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان به‌ دلیل فشار واشنگتن که تلاش دارد تا انتخابات را به میل خودش برگزار کند، گرفته شده است.

یادآوری میکنیم، ۹ جدی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که این کمیسیون نمیتواند انتخابات ریاست جمهوری را در زمان تعیین شده (۳۱ حمل) برگزار کند، و این انتخابات با تاخیر سه ماه به تاریخ ۲۹ سرطان سال آینده برگزار خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала