افغانستان به زودی به طور رسمی کارگر به امارات می فرستد

© Sputnik / Anna Chernovaافغانستان به زودی به طور رسمی کارگر به امارات می فرستد
افغانستان به زودی به طور رسمی کارگر به امارات می فرستد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخستین گروه از شهروندان افغانستان به گونه رسمی برای کار به امارات فرستاده می شوند.

افغانستان به امارات و عربستان کارگر اعزام می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان به امارات و عربستان کارگر اعزام می‌کند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان روز پنج شنبه (20جدی) گفته است، که تا سه ماه دیگر نخستین گروه کارگران این کشور به گونۀ رسمی برای کار به امارات متحده عربی فرستاده خواهند شد. 

این وزارت می‌گوید، که در گام نخست دو هزار و پنجصد تن کارگر که از راۀ رقابت آزاد و از هر ولایت کشور انتخاب خواهند شد، به امارات متحده عربی فرستاده خواهند شد.

در همین حال شماری از آگاهان امور اقتصادی این برنامه وزارت کار و امور اجتماعی را همچون یک راه حل مؤقتی برای کاهش بیکاری در کشور میدانند.

 عبدالفتاح عشرت احمدزی سخنگوی این وزارت می‌گوید، که در این روند به نیروی کار هر ولایت سهم داده خواهد شد؛ اما دانش آموخته‌گان آموزش‌های فنی و حرفه یی فرصت بهتری خواهند داشت. 

احمدزی گفت:- "ما کار را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم بخیر عملآ در ماۀ حمل 1398 خورشیدی 2500 نفر کارگر را به شکل امتحانی بفرستیم و آنها در ماه حمل به شکل رسمی برای کار کردن خواهند رفت".

افزون بر این وزارت کار و امور اجتماعی می‌گوید، که با ترکیه، عربستان سعودی و قطر نیز روی فرستادن شماری از نیروی کار کشور به این کشورها در حال گفت و گو است و بزودی تفاهم نامه‌هایی را با این کشورها نیز امضاء خواهد کرد.

اما در همین حال، شماری از آگاهان امور اقتصادی با استقبال از این کار می گویند، که راه حل دایمی برای مشکل بیکاری اشتغال زایی در درون کشور است.

محمدعلی مشعل، آگاه امور اقتصادی گفت:- "یکی از راه حل‌های موقتی برای از بین بردن بیکاری، فرستادن نیروی کار به کشورهای همکار خوب است، به خاطریکه ظرفیت‌های کاری همواره درحالی جهانی شدن است، بازارهای کار درحالی جهانی شدن است واین یک مقدمه بسیار خوب برای افغانستان هم بوده می‌تواند و از سوی دیگر این کارگرها با مهارت‌های جدید آشنا می‌شوند و با مهارت‌های جدید دوباره برمیگردند".

یادآوری می کنیم، که بربنیاد آمارهای وزارت کار افغانستان سالانه چهارصد هزار تن وارد بازار کار می‌شوند و هم اکنون یک اعشاریه نه میلیون تن از نیروی کار این کشور بیکار استند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала