خواست آلمان برای استقرار راکت های هسته‌ای امریکا در اروپا

© Photo / Public domainخواست آلمان برای استقرار راکت های هسته‌ای امریکا در اروپا
خواست آلمان برای استقرار راکت های هسته‌ای امریکا در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تن از کارشناسان آلمانی معتقد است که، کشورهای اروپایی قادر به تامین امنیت خود نیستند، به همین دلیل آنها نیاز به نیروی نظامی قوی ایالات متحده نیاز دارند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقاله منتشره در روزنامه Die Welt آلمان، یکی از کارشناسان بنیاد علم و سیاست برلین، الیور ترنتر، دانشمند علوم سیاسی، گفته است که: اروپا نباید از استقرار راکت های امریکایی در خاک خود منصرف شود، زیرا تنها ایالات متحده قادر به مقاومت در برابر تهدید هسته ای روسیه است. 

نظر: امریکا حتی یک قدم هم به آستانه جنگ هستوی نزدیک نشده است - اسپوتنیک افغانستان
اعتراف امریکا به ساخت سلاح هسته‌ای علیه روسیه

وی در مقاله خود در روزنامه Die Welt خاطر نشان میسازد که کشورهای اروپایی قادر به تامین امنیت خود نیستند، به همین دلیل آنها نیاز به نیروی نظامی قوی ایالات متحده نیاز دارند.
به گفته وی، احتمال منع پیمان استفاده از راکت های هسته‌ای دور برد و برد متوسط، از سوی روسیه و ایالات متحده امریکا؛ تهدید بزرگی برای اروپا خواهد بود.
به گفته وی سلاح های مدرن روسیه، در حال حاضر قادر هستند که دور ترین مناطق اروپا، از جمله آلمان را هدف قرار دهند.
با این حال، سیاستمدار می نویسد، استقرار سلاح های هسته ای امریکا در اروپا ضروری نیست، فقط، لازم است که مشارکت هسته ای، یعنی استقرار سلاح های هسته ای ایالات متحده در خاک شرکای اروپایی ائتلاف ، حفظ و تقویت شود.
به گفته وی، در چنین شرایطی، اروپا قادر خواهد بود از پتانسیل هسته ای ایالات متحده استفاده کند.
در اوایل ماه جنوری، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، از آمادگی این سازمان برای اقدامات نظامی به منظور حل و فصل اختلاف در رابطه به پیمان منع راکت های هسته‌ای، اعلام کرد.
وزارت امور خارجه روسیه هدف ازبیان چنین عبارات از سوی ناتو را؛ تلاشی برای مخفی کردن بحران در داخل خود این اتحاد عنوان کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала