رئیس مجلس نمایندگان افغانستان: عملیات نظامی بالای طالبان باید شدت پیدا کند

© Photo / ارگرئیس مجلس نمایندگان افغانستان: عملیات نظامی بالای طالبان باید شدت پیدا کند
رئیس مجلس نمایندگان افغانستان: عملیات نظامی بالای طالبان باید شدت پیدا کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس نمایندگان افغانستان گفت، که عملیات‌ نظامی بالای طالبان، آنان را وادار به حاضر شدن سر میز مذاکره خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، عبدالرئوف ابراهیمی در نشست امروز (شنبه 22 جدی) مجلس نمایندگان  افغانستان تاکید کرد، که ارگان‌های امنیتی و دفاعی کشور باید عملیات نظامی شان را در برابر طالبان تشدید بخشیده و در راستای سرکوب این گروه‌ برنامه‌های وسیع روی دست داشته باشند.

عبدالرؤوف ابراهیمی: حکومت و کمیسیون انتخابات درباره زنی طبق قانون کار کنند - اسپوتنیک افغانستان
عبدالرؤوف ابراهیمی: حکومت و کمیسیون انتخابات درباره غزنی طبق قانون کار کنند

ابراهیمی اشاره کرد، که دولت همواره از صلح صحبت کرده‌است؛ در حالی که طالبان با راه‌اندازی عملیات گسترده نظامی از نظامیان و مردم ملکی تلفات می‌گیرد.
وی افزود: تا زمانی که با طالبان از موضع قوت برخورد نکنیم، آنان همچنان از مردم ما قربانی می‌گیرند؛ لذا بهتر است تا دولت با استفاده از قوه قهریه و راه‌اندازی عملیات نظامی آنان را وادار به صلح کند.
ابراهیمی همچنین خاطر نشان کرد، که هرگونه دیدار کشورهای منطقه با مخالفان بدون درنظرداشت نمایندگان مردم افغانستان کمکی به آوردن صلح در افغانستان نمی‌کند.
براساس گفته‌های ابراهیمی، این دیدارها تنها به قهرمان‌سازی طالبان و تضعیف حکومت افغانستان منجر می‌شود.
او همچنین تاکید کرد، که بهتر است تا کشورهای منطقه به جای گفت‌وگو با طالبان، در همکاری با حکومت در سرکوب این گروه سهم بگیرند.
رئیس مجلس همچنین با اشاره به مسدود ساختن شاهراه بادغیس-هرات از سوی طالبان تاکید کرد، که ارگان‌های امنیتی و دفاعی باید با به کارگیری از قوه قهریه و سرکوب طالبان، کنترل این مسیر را از آنان بگیرند.
رئیس مجلس نمایندگان افغانستان در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند، که سناتوران در نشست هفته گذشته‌شان نیز به سرکوب دشمنان تاکید کرده بودند.
یادآوری می کنیم، که سناتوران افغانستان در نشست روز سه‌شنبه تاکید کردند، که تنها گزینه نظامی می‌تواند از غرور طالبان بکاهد و آنان را حاضر به مذاکره با هیئت کشور کند.
این در حالیست، که طالبان در دو نشست صورت گرفته‌ی صلح حاضر به گفت‌وگو با هیئت افغانستان نشده‌اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала