پمپئو: خروج قوای امریکایی از سوریه یک تغییر تاکتیکی است

© AP Photo / Amr Nabilپمپئو: خروج قوای امریکایی از سوریه یک تغییر تاکتیکی است
پمپئو: خروج قوای امریکایی از سوریه یک تغییر تاکتیکی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا خروج قوای امریکایی از سوریه را یک «تغییر تاکتیکی» عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در یک نشست مطبوعاتی در ابوظبی اظهار داشت که خروج قوای امریکایی از سوریه یک «تغییر تاکتیکی» است و توان اردوی امریکا را برای مقابله با داعش و ایران در سوریه تغییر نمیدهد.

وی تاکید کرد که هدف ایالات متحده — پاکسازی کامل سوریه از حضور نیروهای ایرانی میباشد

پمپئو: «این هدف و این ماموریت ماست. ما از روش های مختلف استفاده خواهیم کرد. و اینکه ما چندین هزار نظامی ما سوریه را ترک میکنند یک تغییر تاکتیکی است و این تغییر به توانای اردو ما برای ادامه عملیات نظامی مورد ضرورت ما تاثیری نخواهد گذاشت.»

به گفته وی ایالات متحده به متحدان خود اطمینان داده است که خروج قوای امریکایی از سوریه موجب کاهش توان مقابله با اقدامات ایران در منطقه نمیشود.

گفتنی است، پیش از این وزیر امور خارجه امریکا در جریان سخرانی در پوهنتون امریکایی در قاهره گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا آماده است عملیات نظامی ایالات متحده در سوریه را دوباره آغاز نماید.

یادآوری میکنیم، ۱۹ دسمبر سال گذشته میلادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا از پیروزی بر داعش در سوریه خبر داد. وی طی فرمانی هدایت آغاز پروسه خروج نیروهای امریکایی از سوریه و پایان حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش را داد.

به گفته رئیس جمهور ترامپ کشورهای منطقه، منجمله ترکیه توانایی مبارزه با بقایای داعش در سوریه را دارند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала