نتانیاهو: دست از تسویه حساب با ایران در سوریه برنمی‌داریم

© AP Photo / Tsafrir Abayov/Poolنتانیاهو: دست از تسویه حساب با ایران در سوریه برنمی‌داریم
نتانیاهو: دست از تسویه حساب با ایران در سوریه برنمی‌داریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر اسرائیل با پذیرش مسئولیت حمله شنبه صبح هب سوریه، مدعی شد که انبار نسلیحات ایران را د راین حمله هدف قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز یک‌شنبه مسئولیت حمله روز گذشته (شنبه 22 جدی) به اهدافی در سوریه را پذیرفت و مدعی شد که صدها حمله علیه اهداف متعلق به ایران و حزب‌الله انجام داده است.
نتانیاهو همچنین گفت: این حملات نشان می‌دهد که ما برای اقدام علیه ایران و سوریه تا چه حد مصمم هستیم. ما تنها در 36 ساعت گذشته این حملات هوایی علیه اهدافی در سوریه را انجام دادیم و ثابت کردیم که دست از تسویه حساب با ایران در سوریه برنمی‌داریم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل - اسپوتنیک افغانستان
ضربه شدید ایران به استخبارات اسرائیل

وی در ادامه مدعی شد که اسرائیل در حملات اخیر خود انبار تسلیحاتی متعلق به ایران در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار داده است.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که اسرائیل روز جمعه راکت‌هایی را به سمت دمشق پرتاب کرد اما سیستم دفاع هوایی سوریه اغلب آنها را منهدم کرده است.
این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره تاکید کرده است حضورش در سوریه تنها به صورت مستشاری بوده و این حضور کاملا قانونی و بنا به درخواست دولت دمشق، تنها برای مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی بوده است. همچنین مقامات روس و سوری نیز تاکنون بارها این مسئله را مورد تائید قرار داده‌اند.
ایران پیش از این تاکید کرده است تا زمانی که خطر تروریسم در سوریه باشد و دولت سوریه از ایران بخواهد به کمک‌های خود به این کشور ادامه دهد، در سوریه باقی می‌ماند.
در همین راستا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران چندی پیش در مصاحبه‌ای تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران تنها با هدف مقابله با گروه‌های تندرو در سوریه حضور نظامی دارد، زیرا توسط دولت این کشور دعوت شده است.
وی افزود: همگان کمک ما به مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی را به رسمیت می‌شناسند و هیچ دلیل دیگری برای این حضور ما در سوریه وجود ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала