کاهش محبوبیت ترامپ به 44 درصد در پس زمینه تعطیلی دولت

© AP Photo / Evan Vucciکاهش محبوبیت ترامپ به 44 درصد در پس زمینه تعطیلی دولت
کاهش محبوبیت ترامپ به 44 درصد در پس زمینه تعطیلی دولت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نظرسنجی پایگاه هیل و هریس ایکس نشان می‌دهد که میزان محبوبیت رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در پس زمینه تعطیلی کنونی دولت به 44 درصد رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، براساس این نظر سنجی میزان محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در دسمبر سال گذشته میلادی 47 درصد بود که در حال حاضر به 3 درصد کاهش یعنی به 44 درصد رسیده است.
این نظرسنجی هم‌زمان با تعطیلی موقت دولت دونالد ترامپ که در روز شنبه وارد 22 مین روز شد صورت گرفت؛ که طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ امریکا شمرده می‌شود.

تعطیل ترین دولت تاریخ امریکا به نام ترامپ رقم خورد - اسپوتنیک افغانستان
تعطیل ترین دولت تاریخ امریکا به نام ترامپ رقم خورد

تعدادی از ادارات امریکا از جمله وزارت خارجه، لوی سارنوالی، وزارت داخله، ترانسپورت، رزاعت از سال تاریخ 22 دسمبر سال گذشته در حالت تعطیل قرار گرفتند. دلیلی این تعطیل اختلافات میان رئیس‌جمهور امریکا و حزب دموکرات در زمینه تصویب بودجه برای ساخت دیوار مرزی امریکا و مکسیکو است. که پیش از این رئیس‌جمهور امریکا در کمپاین انتخاباتی خود به مردم وعده داده بود که این دیوار را می‌سازد. برای ساخت آن 5.7 میلیارد دالر ضرورت است. مجلس نمایندگان این بودجه را تصویب نمی‌کنند. دموکرات‌ها که در حال حاضر در مجلس نمایندگان اکثریت دارند در مورد ساختن دیوار در این مرزها با رئیس‌جمهوری هم‌عقیده نیستند. مجلس نمایندگان امریکا آماده است 1.3 میلیارد دالر را به برای ساختن دیوار اختصاص دهد.
تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال در امریکا، شنبه وارد 22 مین روز خود شد. به این ترتیب با پشت سر گذاشتن رکورد پیشین که در دوره ریاست‌جمهوری بیل کلینتون در سال 1995 رخ داده بود، به عنوان «طولانی‌ترین» تعطیلی دولت در تاریخ امریکا دست یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала