نشنال اینترست: "اتحاد روسیه و چین" کابوس امریکا است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر نشنال اینترست: "اتحاد روسیه و چین" کابوس امریکا است
نشنال اینترست: اتحاد روسیه و چین کابوس امریکا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بزرگترین تهدید برای امریکا این است که همکاری بین روسیه و چین تقویت شود و چین اتحادی می‌تواند یک کابوس واقعی برای امریکا باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست، کارشناسان مرکز منافع ملی در امریکا گفته اند که واشتگتن اشتباه نادرستی را انجام داده است و همچنان توجهی کم‌‌ به همکاری نزدیک‌تری بین مسکو و پکن کرده است.
کارشناسان همچنان اشاره کرده اند که امریکا یک بار نیز موقعیت مطلوب نیمه دوم جنگ سرد را از دست داد. که در آن زمان روابط بین امریکا و اتحاد جماهیر شوروی و چین به‌طور جداگانه قابل توجهی بهتر نسبت به روابط بین مسکو و پکن بود.

پنتاگون: امریکا برای جنگ با روسیه و چین آماده نیست - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: امریکا برای جنگ با روسیه و چین آماده نیست

کارشناسان به این باور اند که هرچند که روابط نسبتاً خوب بین روسیه و چین دیده می‌شود اما در حال حاضر نمی‌توان در مورد اتحاد واقعی بین دوکشور صحبت کرد. کارشناسان معتقدند که پکن هنوز هم نگران است که اتحاد با مسکو می‌تواند تا حدی زیادی به همکاری اقتصادی با واشنگتن را ضربه زند. از سوی دیگر، چین در مورد تعمیق همکاری های اقتصادی با روسیه به طور کلی بسیار مثبت است، اما نمی‌خواهد اقدامات لازم برای محافظت از مسکو در برابر فشار غرب را بگیرد. مثلا، به طور کامل معاملات مالی را در ارزهای ملی انجام دهد.
این نشریه کلمات سفیر چین در ایالات متحده، را یادآوری می کند که گفته است که در عکسی که پوتین و شی جین پینگ، دو رئیس‌جمهور روسیه و چین با یکدیگر دست می‌دهند و چهره های خندانی دارند، چهره خندان دونالد ترامپ کم است. دیپلمات اظهار داشت که برای چین سودمند تر است که هم با روسیه و هم با دیگر کشورها همکاری کند تا ایجاد یک جهان چند قطبی تسریع شود، نه اینکه به طور مداوم با مسکو باشد و درگیری دو قطبی با واشنگتن به وجود بیاید.
کارشناسان امریکایی برای مدت طولانی با شک و تردید امکان همکاری عمیق میان روسیه و چین را در نظر گرفتند. با این حال، ایالات متحده امریکا ناخودآگاه اقداماتی را انجام داد که فقط سبب شد که مسکو پکن با هم نزدیک‌تر شوند. این نشریه می‌نویسد که در حال حاضر پاسخ به چنین روابطی برای واشنگتن "مسئله پیچیده" است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала