واکنش وزارت خارجه روسیه به اظهارات منشی عمومی ناتو

© Photo / Youtube screenshot کارشناس نظامی: راکت «سرمات» را هیچ کدام سیستم مدافعه راکتی هدف قرار داده نمی تواند
کارشناس نظامی: راکت «سرمات» را هیچ کدام سیستم مدافعه راکتی هدف قرار داده نمی تواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه به اظهارات ینس استولتنبرگ منشی عمومی ناتو واکنش نشان داد.

به گزراش اسپوتنیک، چندی قبل منشی عمومی ناتو گفته بود که "ناتو آمادگی دارد تا از تدابیر نظامی برای حل و فصل مساله پیمان منع راکت های با برد متوسط هسته ای" استفاده کند.
در همین راستا وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که این لحن هشدار دهنده می‌تواند تلاش‌ برای حل و فصل وضعیت پیش آمده در خصوص این معاهده را با مشکل مواجه کند.

Iskander-M tactical ballistic missiles - اسپوتنیک افغانستان
راکت اسکاندر روسی ناتو را تهدید میکند

وزارت خارجه روسیه ادامه داده است " تلاش برای وارد شدن در گفتگو با لحن تهدید و هشدار و تاکید بر اینکه این آخرین فرصت در برابر روسیه است، آنگونه که در اظهارات منشی عمومی ناتو مطرح شده است؛ به هیچ عنوان با این اصل که حفظ این معاهده از اولویت‌های ناتوست تطابق ندارد و روند حل و فصل وضعیت کنونی بر اساس گفتگو را با مشکل مواجه می‌کند".
در این بیانیه همچنین تاکید شده است که اگر ناتو قصد حرکت به سوی اقدامات نظامی را دارد، بهتر است این سازمان بمب افکن‌های ام کی 41 را که در رومانیا استقرار میباشد، برچینند زیرا این اقدام پیمان منع راکت های میان برد هستوی را نقض می‌کند.

نمایش سلاح مخفی روسی از فاصله نزدیک - اسپوتنیک افغانستان
نمایش راکت استلس روسی از فاصله نزدیک + ویدئو

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا چهارم ماه دیسامبر برای "بازگشت به انجام" پیمان منع راکت های با برد کوتاه و متوسط از سوی روسیه مدت زمان دو ماه را برای این کشور (روسیه) تعیین کرد. وی افزود، در صورتی که این امر (بازگشت روسیه به انجام پیمان) محقق نشود، واشنگتن به تعهدات خود در رابطه با این پیمان عمل نخواهد کرد. آندرا تامپسون معاون کنترل تسلیحات و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه امریکا اظهار داشت که امریکا از روسیه می خواهد که از راکت های "9ام729" (اس.اس.سی-8) خودداری کند، و یا اینکه سیستم آن را به گونه ای تغییر دهد که برُد آن، همانطور که واشنگتن اعلام کرده است، پیمان راکتی را نقض نکند. اخیرا مسکو و واشنگتن مکرر همدیگر را به نقض پیمان منع راکتهای با برد کوتاه و متوسط متهم می کنند. روسیه بارها اعلام کرده که به این پیمان وفادار است.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشته است، که مسکو سوال های فراوانی در رابطه با انجام این پیمان توسط خود امریکایی ها دارد. به گفته وی، اتهامات امریکا مبنی بر نقض پیمان راکتی از طرف روسیه بی اساس است، و راکت "9ام729" در محدوده برد مجاز در این پیمان مورد آزمایش و پرتاب قرار گرفت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала