آمادگی نظامی ترکمنستان برای دفاع از سرحداتش با افغانستان

© AFP 2023 / Kazuhiro Nogiآمادگی نظامی ترکمنستان برای دفاع از سرحداتش با افغانستان
آمادگی نظامی ترکمنستان برای دفاع از سرحداتش با افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ترکمنستان آنعده نظامیانی را که در احتیاط قرار دارند، بازشماری و ثبت نام مجدد می‌نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، رادیو آزادی ترکمنستان به نقل از یک منبع در وزارت دفاع ترکمنستان خبر داده است که روند بازشماری و ثبت نام مجدد افراد واجد شرایط جنگی آغاز شده است.

منبع گفته است: "بازشماری نظامیان احتیاط جریان دارد. به تمام ادارات خدمت سربازی دستور داده شده است که مردانی که الی ۵۰ سال سن دارند، برای مناسب‌بودن به اقدامات نظامی، ارزیابی شوند".

به گفته منبع، این روند به دلیل تشدید وضعیت در مناطق هم‌سرحد با افغانستان آغاز شده است.

ساخت مرکز نظامی ترکمنستان در نزدیکی مرز افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ساخت مرکز نظامی ترکمنستان در نزدیکی مرز افغانستان

رسانه‌های ترکمنستانی به تاریخ ۱۱ جنوری، گزارش داده بودند که از تمام افرادی که در ادارات دولتی و شخصی ترکمنستان کار می‌کنند، خواسته شده است تا به زودترین فرصت به ادارات خدمت سربازی حاضر شوند. رسانه‌های ترکمنستانی همچنان به اعلامیهٔ دونالد ترامپ، رئيس جمهور امریکا در ماه دسمبر مبنی بر خروج احتمالی نیروهای امریکایی از افغانستان، اشاره نموده اند.

گفته می‌شود که مسوولین ادارات خدمت سربازی همچنان با سروی منازل، افراد واجد شرایط جنگی را به حاضر شدن به ادارهٔ خدمت سربازی دعوت می‌کنند.

منبع گفت: "از آنها درمورد وضعیت صحی، و مشکلات صحی که می‌توانند مانع خدمت سربازی شوند، پرسیده می‌شود. مواردی نیز وجود داشته است که از نزدیکان شان بازپرسی صورت گرفته است".

رادیو آزادی ترکمنستان خاطر نشان ساخته است که افرادی که در مناطق سرحدی ترکمنستان با افغانستان زندگی می‌کنند، حدس می‌زنند که این اقدامات دولت ترکمنستان با حملات جنگجویان طالبان در مناطق سرحدی افغانستان و تهدیدات امنیتی برای پروژهٔ لولهٔ گاز تاپی که در حال ساخت است، ارتباط دارد.

در ماه جولای سال ۲۰۱۸ گزارش شده بود که در نتیجهٔ تیراندازی در سرحد ترکمنستان — افغانستان، ۲۵ نیروی سرحدی ترکمنستان جان باخته اند.

این در حالیست که تاهنوز حکومت ترکمنستان و رسانه‌های دولتی این کشور در این مورد هیچ واکنشی نشان نداده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала