مترجم دیدار ترامپ و پوتین مورد پرسش قرار می گیرد

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر مترجم دیدار ترامپ و پوتین مورد پرسش قرار می گیرد
مترجم دیدار ترامپ و پوتین مورد پرسش قرار می گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان دموکرات سنای امریکا قصد دارند مترجمی را که در دیدار خصوصی پوتین و ترامپ حضور داشت به کنگره آورده و از او درباره محتوای صحبت‌های رد و بدل‌شده میان روسای جمهور دو کشور سؤال کنند .

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی АВС، یک رسانه امریکایی در تاریخ 13 جنوری گزارش داد که، رئیس‌جمهور این کشور جزئیات دیدارهای رو در روی خودش با رئیس‌جمهور روسیه را از مقام‌های ارشد دولت خودش مخفی کرده است.
مقام‌های امریکایی گفته‌اند ترامپ تلاش‌های بی‌سابقه‌ای برای مخفی کردن گفت‌وگوهایش با پوتین انجام داده و دست‌کم در یک مورد یادداشت‌های مترجم خودش را از او گرفته و به او دستور داده مسائل مطرح‌شده در این دیدار را با سایر مقام‌های دولت در میان نگذارد.
ترامپ این کار را بعد از دیدار سال2017 در نشست "G — 20" با پوتین در هامبورگ انجام داد. در آن دیدار «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه سابق امریکا هم حضور داشت.
پرسش از مترجم ترامپ در کنگره در حالی مطرح می‌شود که طبق قانون او موظف به فاش نکردن موضوعاتی است که باید محرمانه بمانند. سخنگوی انجمن مترجمان امریکا گفته اطلاعاتی که محرمانه هستند باید محرمانه باقی بمانند حتی زمانی که یک مترجم در جلسه حضور دارد.
این گزارش درحالی منتشر شده است که گفته می‌شود تحقیقات رابرت مولر در آستانه نهایی شدن است و او به‌شدت دنبال یافتن سرنخی در جهت ارتباط بین کرملین و رئیس‌جمهوری امریکا است. نتیجه این تحقیق مشخص خواهد کرد آیا ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 امریکا با روسیه تبانی کرده است یا خیر.
روسیه به طور مکرر متهم به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده با کمک هکرها شده است. در ماه جون 2018، سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده اتهام غیابی رادرمورد 12 افسر اطلاعاتی روسیه اتخاذ کردند. به گفته آنها، اطلاعات روسیه از دو گروه هکر استفاده کردند تا سرورهای دموکرات را هک کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала