کوریای شمالی برنامه هستوی خود را مخفیانه پیش میبرد

© AP Photo / Korean Central News Agency/Korea News Serviceکوریای شمالی: شعار خوشبختی همگانی
کوریای شمالی: شعار خوشبختی همگانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
علی رغم وعده کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی، برای متوقف ساختن و آزمایش سلاح های هستوی، این کشور به رشد برنامه های هستوی خود ادامه می دهد.

اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، تجزیه و تحلیل گزراشات اقمار مصنوی و گزراشات اطلاعاتی نشان می دهد که پیونگ یانگ با تولید سریع سرگلوله ها و راکت ها همچون گذشته، ادامه میدهد. تحلیلگران می گویند مقامات کوریای شمالی احتمالا به اندازه کافی مواد لازم برای ایجاد شش بمب اتمی دیگر دریافت کرده باشد. بنابراین، تعداد عمومی سرگلوله های هستوی این کشور در حال حاضر ممکن است بیش از 20 واحد باشد.

کوریائی شمالی در مقابل تهدید، سلاح هستوی دارد - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی در مقابل تهدید، سلاح هستوی دارد

"هیچ علایم کاهش و یا به حالت تعلیق افتادن برنامه های هستوی و راکتی آنها وجود ندارد. متخصص مليسا هانام گفت: کوریا شمالی برعکس حالا مرحله رشد تسلیحات هستوی جديد شده است".
همانطور که در این مضامین اشاره شد، اکنون کوریای شمالی حتی نیازی به انجام آزمایش راکت های بالستیک ندارد، زیرا آزمایش های قبلی آن کافی میباشد. این در نهایت توانایی نظارت بر فعالیت پیونگ یانگ در این زمینه را بدتر می کند. همزمان، با توجه به اطلاعات اخیر، کار دو امکانات پیشنهادی برای غنی سازی یورانیم در کوریای شمالی ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала