امریکا خواستار از بین بردن راکت های روسی شد

© REUTERS / Maxim Shemetovامریکا خواستار از بین بردن راکت های روسی شد
امریکا خواستار از بین بردن راکت های روسی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امریکایی میگویند که واشنگتن از مذاکرات با روسیه در مورد پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد ناامید شده است.

به گزارش اسپوتنیک، آندریا تامپسون، معاون وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد که مذاکرات روسیه و ایالات متحده در مورد پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد بدون نتیجه به پایان رسید زیرا مسکو همچنان به نقض این پیمان ادامه میدهد.

آندریا تامپسون: «پیام ما واضح بود: روسیه باید راکت های را که پیمان را نقض میکنند، از بین ببرد.»

سرگئی ریابکوف، معین وزارت امور خارجه روسیه به نوبه خود اظهار داشت که گفتگوها در مورد پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد «بدون پیشرفت» به پایان رسید.

به گفته وی، موضع امریکا از جای خود تکان نخورده، درخواست های آنها از روسیه مشخص نیستند و این امر مانع نزدیک شدن روکردهای دو طرف میشود.

آقای ریابکوف افزود که مسکو آماده گفتگو بر اساس برابری و بدون اولتیماتوم است، اما واشنگتن نمیخواهد پیشنهادات سازنده طرف روسیه را قبول کند.

وی افزود که مسکو پیشنهاد برگزاری یک نشست دیگر را نموده اما ایالات متحده تاکنون آمادگی خود را برای اشتراک در این نشست تابید نکرده است.

قابل یادآوری است، ۲۰اکتوبر سال روان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روسیه را به نقص از پیمان منع راکت های هستوی میان برد متهم نمود و اعلام کرد که قصد دارد از این پیمان خارج شود.  

به باور کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه هدف خروج ایالات متحده از پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد، استقرار این نوع راکت ها در نزدیکی مرزهای روسیه و چین میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала