امریکا یکبار دیگر خواستار مجازات قاتلین خاشقجی شد

© AFP 2023 / Yasin Akgulامریکا یکبار دیگر خواستار مجازات قاتلین خاشقجی شد
امریکا یکبار دیگر خواستار مجازات قاتلین خاشقجی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا گفته است که ایالات متحده همچنان بر مجازات گنهکاران قضیهٔ قتل خبرنگار سعودی، تاکید دارد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریهٔ امریکایی Financial Times به نقل از مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا نوشته است: "توقعات ما از آغاز معلوم بود: تمام افرادی که مسوولیت قتل خاشقجی را به دوش دارند، باید مجازات شوند".

قبل از این وزیر خارجه امریکا اعلام نموده بود که واشنگتن مذاکرات با ریاض درمورد مجازات مسوولین قتل جمال خاشقی، خبرنگار سعودی را ادامه می‌دهد.

پمپئو: عاملان قتل خاشقجی باید مجازات شوند - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: عاملان قتل خاشقجی باید مجازات شوند

قابل ذکر است که جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی، برای روزنامه واشنگتن پست ایالات متحده کار می کرد و از سال ۲۰۱۷ به بعد در این کشور زندگی می کرد. او در ۲ اکتوبر پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در ترکیه ناپدید شد. در شب ۲۰ اکتوبر، رسانه های دولتی عربستان سعودی پیام لوی سارنوال کشور را منتشر کردند که با توجه به اطلاعات اولیه، خاشقجی در درگیری با کارکنان کنسولگری این کشور در استانبول جان باخته است. اما در این حال، سارنوالی استانبول کشتن خاشقجی را عمدی خواند.

بر اساس بیانیه دفتر لوی سارنوالی عربستان سعودی، به ظن کشتن خاشقجی ۲۱نفر بازداشت شده اند. برای پنج تن از این مظنونان حکم اعدام از طرف دادستان سعودی صادر شده و بقیه مظنونان منتظر مجازات طبق قوانین شریعت اسلامی می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала