حمایت حزب جمعیت از اتمر در رقابت های انتخاباتی

© Photo / دفتر شورای امنیت ملیحمایت حزب جمعیت از اتمر در رقابت های انتخاباتی
حمایت حزب جمعیت  از اتمر در رقابت های انتخاباتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم اعتدال به رهبری حنیف اتمر با حمایت حزب جمعیت وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " رسانه های کابل"، محمد حنیف اتمر نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با معاونت اول محمدیونس قانونی و معاونت دوم حاجی محمد محقق با حمایت چهره‌های برجسته حزب جمعیت اسلامی، وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.
آقای اتمر، که تیم انتخاباتی خود را "اعتدال" نام گذاری نموده است، حمایت سران حزب جمعیت اسلامی، حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور و شماری از چهره‌های سرشناس ملی را با خود دارد.
گفته می شود که،‌ بخش بزرگی از رهبری حزب جمعیت اسلامی به شمول عطا محمد نور، اسماعیل خان، حضرت علی، بسم الله خان محمدی، دین محمد جرات و کلیم الله نقیبی، حمایت و پشتیبانی‌شان را از تکت انتخاباتی حنیف اتمر اعلام کرده‌اند.
علت اساسی حمایت حزب جمعیت اسلامی از حنیف اتمر، گویا تغییر ساختار حکومت است که نظام صدارتی شکل گیرد و کسی که به عنوان صدراعظم انتخاب گردد، مسایل اجرایی حکومت را مدیریت کند.  

حنیف اتمر، یونس قانونی و محمد محقق روی تکت انتخاباتی توافق کردند - اسپوتنیک افغانستان
حنیف اتمر، یونس قانونی و محمد محقق روی تکت انتخاباتی توافق کردند

ایجاد معاونت سوم نیز در تکت انتخاباتی آقای اتمر به وجود آمده است که این معاونت مربوط به قوم ازبیک می‌باشد و جریان انتخاباتی آقای اتمر در حال تقویت و گسترش است.
براساس این اطلاعات، در معاونت سوم، آقای جنرال دوستم شخصا وارد میدان نمی‌شود و فردی را از قوم ازبیک به حیث معاون سوم معرفی می‌کند.
براساس معلومات ، "اما جنرال دوستم، در حال حاضر بین تیم انتخاباتی آقای اتمر و رحمت الله نبیل مردد است و فیصله نهایی نگرفته است. دلیل تردید جنرال دوستم هم حمایت گسترده احزاب و جریان‌های سیاسی از تکت انتخاباتی حنیف اتمر است."
گفته می‌شود که چهره‌های سرشناس جهادی مثل استاد عبدالرب رسول سیاف و کریم خلیلی مایل اند که از تیم انتخاباتی آقای اتمر حمایت کنند و در این میان، احزاب سیاسی مثل آقای صبغت الله مجددی، خانواده گیلانی و شخصیت‌های با نفوذ دیگر، از تیم انتخاباتی اعتدال حمایت‌شان را مطرح کرده اند.
در این میان، حامدکرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان نیز، تمایل دارد که از تکت انتخاباتی حنیف اتمر حمایت کند.
احتمال می‌رود که تکت انتخاباتی اعتدال به رهبری حنیف اتمر به روز چهارشنبه مورخ 26 جدی برای ثبت نام وارد کمیسیون انتخابات شود اما هنوز هم در این مورد تصمیم نهایی گرفته نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала