امریکا در حال آماده سازی "تحریکات"علیه روسیه و چین است

© Sputnik / Press service of the border Service of the Federal Security Service of the Russian Federation in Crimea /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا در حال آماده سازی "تحریکات"علیه روسیه و چین است
امریکا در حال آماده سازی تحریکاتعلیه روسیه و چین است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده امریکا آمادگی گرفته تا حادثه "تنگه کرچ" را این بار در اقیانوس منجمد شمالی تکرار کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Wall Street Journal، وزارت دفاع ایالات متحده امریکا برای سازمان دهی تحریکات در قطب شمال تصمیم گرفته است.
در واقع از این اطلاعیه را می توان به عنوان یک پیام در خصوص عملیات های آماده شده پنتاگون " برای اطمینان از کشتی رانی آزاد " و پاسخ به ادعاهای ناگهانی روسیه و چین در منطقه قطب تلقی نمود.
لازم به ذکر است که واشنگتن عبارت " دفاع از آزادی کشتی رانی" را برای تعریف اقدامات تحریک آمیز خود، زمانی که قایق های نیروی دریایی امریکا در آب های منطقه ای چین در دریای چین جنوبی نفوذ می کنند، مورد استفاده قرار می دهد. رسانه های غربی تحریکات در دریای سیاه و آزوف را نیز به همین گونه توصیف می کنند.
بر اساس گزارش این روزنامه، این عملیات برای تابستان امسال برنامه ریزی شده که در آن عبور قایق امریکایی در آب های قطبی مد نظر گرفته شده است. محل مشخص و دقیق این کار تا هنوز مشخص نیست.
با این حال می توان تصور کرد که هدف این تحریکات مسیر دریای شمال خواهد بود که از نظر تاریخی مسیر "ارتباطات حمل و نقل ملی فدرال روسیه" شمرده می شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала