چرا امریکا از راکت"کالیبر" روسی هراس دارد

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationشلیک مجتمع های راکتی کالیبر هنگام تمرینات
شلیک مجتمع های راکتی کالیبر هنگام تمرینات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
راکت های "کالیبر" روسیه دارای ویژگی هایی خاص استند که قوای بحری کشورهای غربی را مختل می کنند.

به گزراش اسپوتنیک، nationalinterest.org می نویسد، در ابتدا، این راکت ها به سرعت پایین، کمی بالا از سطح آب پرواز می کند و از این طریق از کشف رادار دشمن اجتناب می کند و زمان زیادی را برای واکنش به تهدید هدف نمی دهد.

اعتراف ادمیرال امریکایی به تاثیر گذاری راکت کالیبر روسیه - اسپوتنیک افغانستان
اعتراف ادمیرال امریکایی به تاثیر گذاری راکت کالیبر روسیه + وئدیو

این نشریه اضافه می كند که اطلاعات آمریكا ویژگی های تخنیکی تغییرات موجود "كالیبر" را خوب و دقیق می داند.
در سال 2015، آژانس اطلاعات بحری ایالات متحده توانایی های کالیبرا را بررسی کرد و توجه خود را به این واقعیت که راکت ها قادر به بستن شعاع از فرانسه به ایران و قزاقستان هستند، را مورد توجه قرار دادند.
"تأثیر یک کشتی جنگی به تنهایی توسط راکت تعیین نمی شود — این به سیستم های رادار و سیستم های کنترل نیاز دارد. با این حال، اگرچه کالیبر را می توان حتی در یک کشتی کوچک و یا پلتفرم برای از بین بردن کشتی ها و اهداف زمینی مستقر کرد، اما با آن هم به مثابه ابزار قدرتمند قوای بحری روسیه باقی خواهند ماند"

پرتاب راکت های کالیبر به اهداف داعش از زیردریایی روسی - اسپوتنیک افغانستان
پرتاب راکت های کالیبر به اهداف داعش از زیردریایی روسی

راکت های کروز "کالیبر" در ابتدا برای تسلیحات جدیدترین کشتی های تحت البحری چند منظوره ی پروژه 885 "خاکستر" طراحی شده بود. سپس آنها هر دو کشتی تحت البحری پروژه 636 را که به آن Veliky Novgorod متعلق است، و کشتی های سطحی، باز کردند.
حد اوسط ساحه انداخت "کالیبر" — حدود 2.5 هزار کیلومتر است. ابتدا در 7 اکتوبر 2015 در برابر ستیزه جویان در سوریه از آنها مورد استفاده قرار گرفت. سپس راکت کشتی پروژه 11661K "داغستان" و کشتی های کوچک راکتی پروژه 2163 "Grad Sviyazhsk"، "Velikiy Ustyug" و "Uglich" 26 راکت کروز را از بحیره سیاه پرتاب کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала