حکمتیار هم به صف نامزدان ریاست‌ جمهوری پیوست

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaحکمتیار هم به صف نامزدان ریاست‌ جمهوری پیوست
حکمتیار هم به صف نامزدان ریاست‌ جمهوری پیوست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب اسلامی ظاهراً با هیچ تکت انتخاباتی به توافق نرسیده است، از این رو رهبر این حزب تصمیم دارد تا در یک تکت واحد حضور یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، حزب اسلامی به رهبر حکمتیار ظاهراٌ با هیچ تکت انتخاباتی به توافق نرسیده است، ازینرو رهبر این حزب تصمیم دارد تا در یک تکت واحد حضور یابد.
یکی از اعضای رهبری حزب اسلامی می‌گوید، رایزنی ها برای انتخاب معاونان آقای حکمتیار جریان دارد.
همایون جریر،عضو ارشد حزب اسلامی درین مورد اظهار می‌دارد: "مشوره‌ها جریان دارد ممکن تاریخ ثبت نام نامزدن هم تغییر کند اما آقای حکمتیار خودش نامزد است و اگر تاریخ تغییر هم نکند آماده است تا ثبت نام کند".
از سوی هم پس از بحث های طویل و نفس گیر تکت‌های انتخاباتی اشرف غنی، عبدالله عبدالله و حنیف اتمر نیز به لبه پایانی رسیده است.

حزب اسلامی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش تند حزب حکمتیار در رابطه به تأخیر سه ماهه در برگزاری انتخابات

منابع به آریانانیوز می‌گویند که در تیم انتخاباتی آقای غنی کرسی‌های صدارت و ریاست اجرایی وجود ندارد و وی با سرور دانش، معاون دوم اش و صلاح الدین ربانی، منحیث معاون اول به مبارزات انتخاباتی خواهد رفت.
همچنان برخی دیدگاه ها نیز وجود دارد که در تکت آقای غنی معاون سوم نیز است اما این خبر از سوی وی تایید نشده است.
نذیر احمدزی، عضو مجلس نمایندگان در مورد چنین می‌گوید: "امروز یا فردا مطابق به قانون رئیس‌جمهور معاون اول خود را هم اعلام کرده و ثبت نام میکند".
با این حال سرنوشت عبدالرشید دوستم، که منحیث بانک رای در انتخابات یاد می‌شود تا اکنون روشن نیست، اما عبدالله قرلق، معاون حزب جنبش می‌گوید که به زودی سرنوشت وی روشن خواهد شد.
آقای قرلق بیان می‌دارد: "امروز یا فردا حتماٌ معلوم می‌شود که جناب معاون اول با رئیس‌جمهور می‌رود یا با اتمر".
از سوی هم عبدالله، عبدالله نیز تلاش دارد که با یک تکت واحد وارد انتخابات ریاست جمهوری شود اما در مورد معاونان اش هنوز جزییات در دست نیست.
امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجراییه می گوید: "رئیس اجراییه از هیچ تکتی پشتیبانی نمی‌کند اما احتمال دارد که خودش نامزد ریاست جمهوری باشد".
این در حالیست که آقایان هریک زلمی رسول، نورالحق علومی، عبدالطیف پدرام، حکیم تورسن و سید نورالله جلیلی نام های شان را در فهرست نامزدان احتمالی ریاست جمهوری ثبت کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала