خلیل‌زاد با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار کرد

© Photo / EK / EKخلیل‌زاد با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار کرد
خلیل‌زاد با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، با رهبران حکومت وحدت ملی و شماری از شخصیت‌های ملی و رهبران احزاب سیاسی در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک زلمی‌خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، با رهبران حکومت وحدت ملی و شماری از شخصیت‌های ملی و رهبران احزاب سیاسی در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.
ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که آقای خلیل‌زاد در دیداری که شام روز سه‌شنبه (25 جدی) با رهبران حکومت وحدت ملی داشت، در خصوص صلح افغانستان و جزییات سفرش به کشورهای منطقه به مقام‌های افغان معلومات داد.

در این دیدار، سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رییس جمهور، استاد سرور دانش معاون دوم رییس جمهور، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی، اعضای تیم مذاکره کننده حکومت با طالبان و شماری از شخصیت‌های ملی و رهبران احزاب سیاسی حضور داشتند.
داکتر خلیل‌زاد جزئیات سفرش را به کشورهای منطقه، هند، چین و امارات متحده عربی ارائه کرده، گفت که هدف سفرش به کشورهای منطقه ایجاد اجماع منطقوی به منظور آغاز پروسه صلح بود و پس از سفر به کابل، به این سفرها ادامه خواهد داد. همچنان موصوف در این دیدار به پرسش های مطرح شده از سوی اشتراک کنندگان، پاسخ ارائه نمود.
سپس محمداشرف غنی رییس جمهور صحبت کرد و از تلاش‌های داکتر خلیلزاد در راستای آغاز مذاکرات صلح با طالبان ستایش نموده، گفت که در افغانستان اجماع کامل برای آوردن صلح وجود دارد.
ارگ ریاست جمهوری گفته که در این دیدار هر دو جانب بر آغاز پروسه صلح تحت مالکیت افغان‌ها، تاکید کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала