آلمان شرایط خروج نیروهایش از افغانستان را اعلام کرد

© AP Photo / Massoud Hossainiآلمان شرایط خروج نیروهایش از افغانستان را اعلام کرد
آلمان شرایط خروج نیروهایش از افغانستان را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع المان اعلام کرد که با خروج نیروهای نظامی امریکایی، سربازان آلمان نیز از افغانستان خارج خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، اورزولا فن در لاین، وزیر دفاع ملی آلمان می‌گوید که اگر نیروهای مسلح امریکا از آنجا خارج شوند، آلمان نیز نیروهایش را از افغانستان خارج خواهد کرد. وی می‌گوید که اگر ایالات متحده امریکا اولین کسی باشد که همین کار را انجام دهد، آلمان همچنان نیروهایش را از افغانستان خارج خواهد کرد.
وزیر دفاع آلمان گفت: "پس از حملات تروریستی وحشتناک یازده سپتمبر سال 2001، ما همراه با امریکا (شرکای ناتو ما) یکجا وارد با این شعار شدم "با هم آمدیم و با هم می‌رویم". این شعار ما مربوط به امروز هم است. این به این معنی است که با خروج سربازان امریکا از افغانستان، آنها به خود ارزشگذاری کردند که در همین زمان افغان‌ها را به سرنوشت خودسرانه رها نمایند".

مایک پنس: ترامپ در حال بررسی خروج سربازانش از افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
مایک پنس: ترامپ در حال بررسی خروج سربازانش از افغانستان است

در پاسخ به سوالی که اگر امریکا سربازانش را از افغانستان خارج کند، برلین به مشارکت خود در عملیات ادامه خواهد داد؟ وزیر دفاع ملی آلمان گفت: "این امر قطعاً برای همه کشورهای که در آن شرکت می‌کنند اعمال خواهد شد که شامل ایتالیا، بریتانیا و همچنان خود ما".
در اواخر ماه دسمبر سال گذشته، وال استریت ژورنال گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالت متحده امریکا تصمیم دارد تا هفت‌هزار سربازامریکایی را از افغانستان بیرون کند.
ایالات متحده، هم اکنون در حدود چهارده هزار سرباز در افغانستان دارد که سرگرم آموزش، مشورده‌دهی و کمک به نیروهای افغان استند. و همچنان نظر به حکم پارلمان مرکزی آلمان فدرال ، سربازان آلمانی در افغانستان نباید از 1.3 هزار تن بیش افزایش یابد.
بربنیاد گزارش‌ها، ترامپ قرار است روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را به زودی آغاز کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала