اعتراض جاپان به اقدامات مرزبانان روسیه در جزایر کوریل جنوبی

© Sputnik / Andrey Shapran /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراض جاپان به اقدامات مرزبانان روسیه در جزایر کوریل جنوبی
اعتراض جاپان به اقدامات مرزبانان روسیه در جزایر کوریل جنوبی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توکیو به مسکو اعتراض کرده است، زیرا مرزبانان روسیه دو کشتی ماهیگیری جاپانی را در جزایر کوریل جنوبی جریمه کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Kyodo ، گزارش شده است که در روز هفت جنوری، مرزبانان روسیه در نزدیکی جزیره کوناشیری، اسناد های دو کشتی ماهیگیری جاپانی را بررسی کردند و با اشاره به تخلفات که کشف شد، این دو کشتی را جریمه کردند.
وزارت امور خارجه جاپان اقدامات مرزبانان روسیه را غیرقابل قبول می‌داند.

قرارداد صلح بین جاپان و روسیه - اسپوتنیک افغانستان
قرارداد صلح بین جاپان و روسیه بعد از 70 سال

با توافق‌نامه که در 21 فبروری سال 1998 صورت گرفت کشتی‌های جاپانی می‌توانند براساس یک سهمیه و با پرداخت هزینه تعین شده در کوریل جنوبی ماهیگیری نمایند.
توکیو و مسکو هفتم فبروری سال 1855میلادی پیمانی به امضا رساندند که براساس آن ضمن مشخص کردن مرزهای خود، چهار جزیره در استان هوکایدو به عنوان سرزمین های متعلق به جاپان به رسمیت شناخته شده است. نیروهای اتحاد جماهیر شوروی سابق این چهار جزیره را کمی پس از جنگ جهانی دوم به اشغال خود درآوردند. جاپان و روسیه از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون که حدود 65 سال از آن می‌گذرد، به دلیل وجود اختلافات ارضی بر سر این جزایر معاهده صلح امضا نکرده اند. توکیو هم اکنون با مسکو بر سر مالکیت چهار جزیره شمالی که در جاپان به نامهای کوناشیری، اتوروفو، شیکوتان و هابومای خوانده می‌شوند، اختلاف دارد. اختلاف بر سر مالکیت این جزایر که در اواخر جنگ دوم جهانی در سال 1945 میلادی درجریان شکست جاپان به اشغال شوروی سابق درآمد، از موانع اصلی بر سر راه گسترش روابط توکیو و مسکو است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала