جواب وزارت داخله به پارلمان؛ پولیس به قانون شکنان سلامی نمی‌زند

© AP Photo / Rahmat Gulجواب وزارت داخله به پارلمان؛ پولیس به قانون شکنان سلامی نمی‌زند
جواب وزارت داخله به پارلمان؛ پولیس به قانون شکنان سلامی نمی‌زند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور داخله در واکنش به انتقاد مجلس نمایندگان از آنچه که بی‌عزتی در بازرسی پولیس به اعضای پارلمان خوانده می‌شود، می‌گوید پولیس به افراد «معزز قانون شکن» و «قانون ستیز»سلامی نمی‌زند بل با آنها مطابق قانون برخورد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان با در واکنش به خواست پارلمان در صفحه رسمی فیسبوک این وزارت نوشته است وقتی پولیس با « معزز قانون شکن » و مهم‌های « قانون ستیز » روبرو می‌شود توقع این قشر جامعه این است که پولیس قانون را تعطیل وتعلیق کند و به آنها سلامی بزند.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله نیز در صفحه فیسبوکش نوشته است: متاسفانه و یا خوشبختانه هیچ قانون و مقرره‌ی که برخورد و رفتار پولیس را با آنهایی که خود را آدم مهم، معزز و با نفوذ قلمداد می‌کنند وجود ندارد، آنچه که وجود دارد قانون برای همه است.
اخیراً وزار ت امور داخله چک پاینت‌های سیار خود را به هدف بازرسی موترها و پاک کردن فیلم از شیشه موترهای زورمندان در جاده‌های کابل افزایش داده است.
شماری از اعضای مجلس نمایندگان در نشست علنی روز گذشته مجلس، متوقف کردن موترهای‌شان در چک پاینت‌های بازرسی را بی‌عزتی در برابر اعضای مجلس نمایندگان عنوان کردند و از وزارت امور داخله خواستند که از این کارشان دست بردارند.
اما سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید تا کنون مقرره‌ی که بتواند پولیس را در تفکیک افراد «قانون شکن و قانون ستیز» کمک کند وجود ندارد.
وزارت امور داخله از مجلس نمایندگان خواسته است؛ قانون آدم‌های مهم را تصویب نماید که در روشنایی آن پولیس بتواند رفتار و برخورد خویش را وفق دهد.
این درحالی است که پیش از این وزارت امور داخله از پولیس خواسته بود زمانی که زورمندان و افراد دیگر که در شیشه موترهای شان فیلم نصب کرده‌اند از راننده آن بخواهد که آن را پاک و اشغال‌های آن را خودشان در موتر خود انتقال دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала