واکنش خلیلزاد به هشدار طالبان

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadزلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان
زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خلیلزاد: اگر طالبان مذاکره کنند، مذاکره می‌کنیم، اگر بجنگند، می‌جنگیم

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان گفته است که واشنگتن و کابل مبنی بر ادامهٔ آوردن فشار نظامی بر طالبان به هدف مجبورساختن آنها برای مذاکرات صلح، توافق نموده اند.

خلیلزاد در صفحهٔ فیسبوک خویش نوشته است: "در جریان سفرم به کابل یکبار دیگر توانستم با رئیس جمهور اشرف غنی، تیم عالی‌رتبهٔ امنیت ملی و همچنان با جامعهٔ مدنی و رسانه‌ها صحبت داشته باشم. ما به توافق رسیدیم که فشار نظامی (بر طالبان) در جریان آمادگی برای مذاکرات صلح، مهم می‌باشد".

وی افزوده است: "ایالات متحده امریکا و متحدینش به حمایت از نیروهای امنیتی افغان افتخار می‌کند و در آینده نیز این نقش را انجام خواهند داد".

به گفته وی، "در هنگامی‌که منتقدان جهان صلح در تلاش جدا ساختن افغان‌ها اند، اتحاد و تعهد کلی اهمیت زیادی دارد".

در یک گزارش دیگر، خبرگزاری آوا نوشته است که خلیلزاد امروز در نشستی با شماری از خبرنگاران در سفارت امریکا در کابل گفت: "اگر طالبان گفت‌وگو کنند ما می‌توانیم گفت‌وگو کنیم. اگر آنان می‌خواهند بجنگند ما می‌توانیم جنگ کنیم. ما آرزو داریم که طالبان صلح کنند. اگر آنان انتخاب کردند که به میز مذاکره حاضر نشوند و به جنگ ادامه دهند، ایالات متحده در کنار مردم و دولت افغانستان خواهد ایستاد و از آنان حمایت خواهد کرد".

پیش از این، گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای هشدار داده بود که اگر امریکا در مورد خروج نیروهایش از افغانستان گفت‌وگو نکند، این گروه مجبور خواهد بود مذاکرات صلح را متوقف کند.

گروه طالبان به امریکایی‌ها هشدار می‌دهد که "اگر این وضعیت دوام بکند و امریکایی‌ها صادقانه وارد مذاکرات نشوند، این گروه مجبور می‌شود که گفت‌وگوهای صلح و مذاکرات را تا زمانی که امریکا به جای فشار و تاکتیک ها برای صلح واقعی گام نگذارد، به تعویق بیندازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала