رسانه اسرائیلی جزئیات جدیدی از "معامله قرن" ترامپ را ارائه کرد

© REUTERS / Kevin Lamarqueرسانه اسرائیلی جزئیات جدیدی از "معامله قرن" ترامپ را ارائه کرد
رسانه اسرائیلی جزئیات جدیدی از معامله قرن ترامپ را ارائه کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه اسرائیلی از برخی جزئیات طرح رئیس‌جمهور امریکا موسوم به "معامله قرن" برای سازش بین اسرائیل و فلسطینی‌ها پرده برداشت.

به گزارش اسپوتنیک، کانال 13 تلویزیون اسرائیلی از برخی جزئیات جدیدی طرح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا موسوم به "معامله قرن" برای سازش بین اسرائیل و فلسطینی ها پرده برداشت.
این شبکه به نقل از یک منبع که طرف امریکایی وی را در جریان جزئیات این طرح قرار داده است، می‌گوید که طبق طرح دونالد ترامپ منطقه قدیمی قدس تحت حاکمیت اسرائیل خواهد بود و طرف فلسطینی و اردنی در آن نقشی نخواهند داشت.
طبق ادعای کانال 13 تلویزیون اسرائیلی بیشتر مناطق عربی در قدس شرقی تحت حاکمیت فلسطین خواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
امریکا سالانه ملیاردها دلر به اسرائیل می پردازد

اما در خصوص شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری نیز، شهرک های مجتمع به اسرائیل الحاق خواهد شود و شهرک های انفرادی تخلیه یا ملغی می‌شود.
این رسانه اسرائیلی همچنان مدعی شد که به این ترتیب 90 درصد از کرانه باختری در اختیار فلسطین قرار خواهد گرفت.
گفتنی است که امریکا از بیان جزئیات طرح موسوم به معامله قرن که پیش از این توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا اعلام شده است امتناع می‌کند و می‌گوید شاید جزئیات این طرح طی ماه های آینده اعلام شود.
پیش از این دونالد ترامپ رئیس‎جمهور امریکا روز ششم دسمبر طی سخنانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به اورشلیم را مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین امریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام امریکا می‌تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала