خلیلزاد عازم پاکستان شد

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadخلیلزاد عازم پاکستان شد
خلیلزاد عازم پاکستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان پس از دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی روز پنجشنبه به پاکستان رفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری باختر، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان پس از سفر به هند، چین و افغانستان، امروز (پنجشنبه، ۲۷ جدی) برای گفتگو با مقامات پاکستانی وارد اسلام آباد شد.

بر بنیاد گزارش، آقای خلیلزاد در جریان سفر خود به پاکستان با مقامات عالی رتبه ملکی و نظامی آن کشور ملاقات و درباره پروسه صلح افغانستان مذاکره خواهد کرد.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه پاکستان میگوید که زلمی خلیلزاد با تهمینه جنجوعه، معین وزارت امور خارجه این کشور دیدار کرده است.

یادآوری میکنیم، آقای خلیلزاد پس از دیدار با رئیس جمهور غنی اعلام کرد که که واشنگتن و کابل مبنی بر ادامهٔ آوردن فشار نظامی بر طالبان به هدف مجبور ساختن آنها برای مذاکرات صلح، توافق نموده اند.

وی در جواب به هشدار طالبان که گفته بودند اگر امریکا در مورد خروج نیروهایش از افغانستان گفتگو نکند، این گروه مجبور خواهد بود مذاکرات صلح را متوقف نماید، گفت: «اگر طالبان گفتگو کنند ما میتوانیم گفتگو کنیم. اگر آنان میخواهند بجنگند ما میتوانیم جنگ کنیم. امیدواریم که طالبان صلح کنند. اگر آنان انتخاب کردند که به میز مذاکره حاضر نشوند و به جنگ ادامه دهند، ایالات متحده در کنار مردم و دولت افغانستان خواهد ایستاد و از آنان حمایت خواهد کرد.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала