خسارات هنگفت بر کاروان اکمالاتی نیروهای امنیتی در مسیر بلخ - میمنه

© A. Tariqخسارات هنگفت بر قطار اکمالاتی نیروهای امنیتی در مسیر بلخ - میمنه
خسارات هنگفت بر قطار اکمالاتی نیروهای امنیتی در مسیر بلخ - میمنه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاروان اکمالاتی نیروهای ارتش ملی افغانستان در ولسوالی شیرین تگاب ولایت فاریاب در شمال این کشور مورد حمله جنگجویان گروه طالبان قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، یک کاروان اکمالاتی نیروهای امنیتی افغانستان هنگام برگشت از ولایت میمنه به سوی شهر مزار شریف با یک کمین طالبان مواجه شده و 5 تن از نیروهای امنیتی کشته و 7 تن دیگر زخم برداشتند و همچنان به ده ها عراده واسطه نقلیه نیروهای امنیتی افغانستان توسط طالبان به آتش کشیده شده است.

کشته شدن ابو طلحه با تعدادی از افرادش در ولایت فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن ابو طلحه با تعدادی از افرادش در ولایت فاریاب

این حمله حوالی ساعت 3:00 پس از ظهر روز پنجشنبه صورت گرفته و درگیری میان جنگجویان طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان برای چند ساعت ادامه پیدا کرده است.
با این حال گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ای مدعی شده اند، که در این حمله  70 عراده موتر و تانک مربوط نیروهای امنیتی را آتش زده و یا از بین برده شده است.
طالبان مدعی اند، که در جریان عملیات «الخندق » کاروان موتر های نیروهای امنیتی افغانستان را که از شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب به سوی مزارشریف در حرکت بوده، در منطقۀ دشت ولسوالی شیرین تگاب مورد حمله مسلحانه قرار داده اند.
براساس خبرنامه طالبان، درگیری از ساعت 3 الی 7:00 شام ادامه داشته و برعلاوه حریق 40 عراده تانک، موتر و موتر انترنیشنل و تخریب 30 عراده موتر و تانک بیش از20 تن از نیروهای کوماندو و اردوی را کشته و 30 تن دیگر را زخمی کرده اند.

در همین حال، طالبان تایید کرده است که در این درگیری یک جنگجوی این گروه نیز کشته شده است.

یادآوری می کنیم، که در ولایت های شمال افغانستان در این چند سال اخیر ناامنی بیشتر شده و نفوس گروه های تروریستی گسترش یافته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала