هوتل ها و پایگاه های نظامی باید از مناطق مسکونی دور گردد

© Sputnik / J.A.Kحمله تروریستی بالای هوتل کانتیننتال کابل
حمله تروریستی بالای هوتل کانتیننتال کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان مجلس افغانستان خواهان نقل مکان هوتل ها و پایگاه های نظامی از محلات مسکونی گردیدند.

به گزراش اسپوتنیک، نمایندگان مجلس افغانستان از مقامات خواستند که هوتل ها و پایگاه های نظامی را در خارج از مناطق مسکونی حرکت دهند.

واکنش شورای عالی صلح به حمله در هوتل اورانوس کابل - اسپوتنیک افغانستان
واکنش شورای عالی صلح به حمله در هوتل اورانوس کابل

معاونین ولسی جرگه (مجلس نمایندگان افغانستان) از دولت خواستند تا موضوع انتقال هوتل ها و پایگاه های نظامی خارجی را به خارج از مناطق که شهروندان غیرنظامی زندگی می کنند، در نظر بگیرند.
عبدالرئوف ابراهیمی، سخنگوی مجلس نمایندگان اظهار داشته است: "هوتل ها و پایگاه های نظامی باید بلافاصله در خارج از مناطقی که افراد غیرنظامی زندگی می کنند تغییر مکان گردند تا از اثر حملات ستیزه جویان، به افراد ملکی آسیب نرساند."

درگیری در هوتل  انتركانتيننتال کابل - اسپوتنیک افغانستان
حمله مسلحانه به هوتل انتركانتيننتال کابل: ۳۵ نفر کشته و زخمی شده اند + عکس

دلیل بحث این موضوع در پارلمان، حمله تروریستی بود که روز دوشنبه در منطقه کومپلکسGreen Village در شرق کابل انجام شد. بر اساس آخرین اطلاعات، چهار نفر در اثر انفجار موتر بمب گذاری شده کشته شدند و 113 نفر مجروح گردیدند که معمولاً زنان و کودکان بودند.
مسئولیت این حملات را جنبش رادیکال طالبان گرفت و بعدا اعلام کرد که هدف آنها پرسنل نظامی خارجی بود.
به گفته این کانال، ساکنان محل پس از این حمله، اعتراض گسترده ای را علیه حضور سازمان های خارجی برگزار کردند که بر اساس آن، "تهدید" را برای افغان هایی که در نزدیکی دفاتر نمایندگی خود زندگی می کنند، ایجاد نموده است. به دلیل تهدید حملات مداوم مخالفین دولت، تظاهرکنندگان از مقامات خواستند که محل کارشان را عوض کنند و خارجی ها را از مناطق مسکونی خارج کنند. این درخواست مورد حمایت معاونین مجلس نمایندگان قرار گرفت.
دولت افغانستان هنوز به این خواست پاسخ نداده است. در همین حال، سخنگوی وزارت داخله افغانستان به خبرنگاران گفت که دولت تدابیر را برای دفاع از مردم محل از حملات تروریستی اتخاذ خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала