ده ها موتر زرهی نیروهای امنیتی از سوی طالبان در شمال حریق شد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaده ها موتر زرهی نیروهای امنیتی از سوی طالبان در شمال حریق شد
ده ها موتر زرهی نیروهای امنیتی از سوی طالبان در شمال حریق شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع خبری در فاریاب اعلام کردند که طالبان با حمله به کاروان نیروهای ارتش در این ولایت بیش از 30 موتر زرهی ارتش را به آتش کشیدند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "پژواک" منابع محلی در ولایت فاریاب می‌گویند که قطار اکمالاتی هنگام برگشت از شهر میمنه به سوی مزار در مسیر راه مورد حمله مخالفین مسلح قرار گرفته، متحمل تلفات و خسارات هنگفت مالی شده است.
منابع دلیل نابودی بخش عظیم قطار را بی تفاوتی و عدم همآهنکی قول اردوی 209 شاهین و وزارت دفاع می‌دانند.‌ 

هفت عضو ارتش در پیوند به همکاری با حمله کننده گان بالای قول اردوی 209 شاهین بازداشت شد - اسپوتنیک افغانستان
هفت عضو ارتش در پیوند به همکاری با حمله کننده گان بالای قول اردوی 209 شاهین بازداشت شد

محمد طاهر رحمانی رئیس شورای ولایتی فاریاب گفته است که قطار اکمالاتی که سه هفته پیش از ولایت بلخ به شهر میمنه رسیده بود، شب گذشته هنگام برگشت در دشت فیض آباد ولسوالی شیرین تگاب مورد حمله طالبان قرار گرفته، در نتیجه 60 واسطه نقلیه به شمول تانک، انترنشنل و رینجر سالم و غیر سالم حریق گردیده، حدود 8 تن از نیروهای امنیتی کشته و زخمی شدند.
رحمانی گفت که وسایط حریق شده شامل 30 موتر انترنشنل است که 30 تانک و رینجر تخریب شده در جریان جنگ ها در نقاط مختلف فاریاب بود.
وی مقام های بلند امنیتی و خارجی ها را در نابودی قطار و تلفات نیروهای امنیتی مقصر دانسته می گوید که روز گذشته در جلسه امنیتی در فاریاب نیروهای خارجی متعهد شده بودند که قطار را از شهر میمنه جانب مزار اسکورت می کنند، اما نکردند.
به گفته منبع، قطار زمانی مورد حمله طالبان قرار گرفت که یک موتر انترنشنل با ماین کنار جاده یی برخورد کرد و جاده مسدود شد، سپس دریوران، موترها را گذاشته و بخاطر حفظ جان شان فرار کردند.
منبع همچنان اضافه نمود که پس از حریق شدن قطار طیاره ها در ولسوالی شیرین تگاب بمبارد کردند، تلفاتی را به طالبان وارد نمودند.
قطار روز چهار شنبه از شهر میمنه جانب مزار حرکت کرده بود که شام آنروز در ولسوالی خواجه سبزپوش به کمین طالبان افتاده، چهار تانک و یک امبولانس در منطقه تپه قشلاق از بین رفته، بیش از ده سرباز کشته و زخمی شده و بقیه وسایط توانستند به شیرین تگاب برسند.
به گفته منابع که نمیخواهند نام شان گرفته شود، در منطقه خواجه قشری ولسوالی خواجه سبزپوش 6 سرباز قوای ائتلاف و افغان کشته و زخمی شدند، که عصر دیروز چرخبال های امبولانس ناتو در محل نشست کرده، کشته شده گان و زخمیان را برداشتند..
طالبان در بیانیه اعلام کرد که بر اثر حمله این گروه به کاروان تدارکاتی نیروهای امنیتی در ولسوالی شیرین تگاب 40 موتر زرهی ارتش نابود شده و 20 نظامی افغان کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.
طالبان مدعی هستند که یک تانک خارجی ها را با ماین تخریب و 7 تن از آنان را کشتند و در جریان جنگ دو طالب نیز کشته شده است.
این قطار در حالی مورد حمله طالبان قرار گرفته که 6 ماه قبل حدود 400 نیرو با بیش از 100 تانک و موتر که در ولسوالی غورماچ سه سال محاصره بودند، هنگام بیرون شدن از این ولسوالی در ولسوالی قیصار مورد حمله قرار گرفت و بیش از 40 تانک و موتر حریق و ده ها تن از سربازان کشته و زخمی شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала