نگرانی امریکا از آزمایشات موفقانه سیستم های راکتی روسیه

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی امریکا از آزمایشات موفقانه سیستم های راکتی روسیه
نگرانی امریکا از آزمایشات موفقانه سیستم های راکتی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا از آزمایشات موفقانه سیستم های راکتی ضد ماهواره در روسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNBC ، با اشاره اطلاعات به دو منبع از ایالات متحده امریکا، روسیه در ماه دسامبر سال گذشته، شماری از آزمایشات موفقیت آمیزی سیستم ضد ماهواره را انجام داده است.
پیش از این در گزارش بررسی های سیاست ایالات متحده امریکا در مورد دفاع راکتی گزارش شده که روسیه در حال توسعه انواع فناوری های ضد راکتی هدایت شونده انرژی و نیروی زمینی است. در گزارش گفته شد که روسیه همچنین پرتاب «ماهواره های آزمایشی» را، جهت اجرای عملیات برای افزایش پتانسیل ضد ماهواره‌ای ادامه می دهد.
یک منابع که نخواست نامش فاش شود، به CNBC گفت که این آزمایش که در روز 23 دسامبر سال گذشته انجام شد، هفتمین آزمایش سیستم ضد ماهواره روسیه بود. منبع همچنین افزود که روسیه در سال 2018 دو آزمایش موفق سیستم PL-19 Nudol را نیز انجام داده است.
روزنامه واشنگتن تایمز در پایگاه اینترنتی خود نوشت: راکت PL-19 Nudol از پایگاهی در مرکز روسیه آزمایش شد. دستگاه اطلاعاتی امریکا از این آزمایش مطلع بود و آن را زیر نظر داشت.
روسیه اعلام کرده است که این راکت یک سلاح دفاعی است، اما تحلیلگران نظامی امریکا این را باور ندارند و معتقدند که این یک سلاح ضدماهواره است.
سیاستگذار سابق پنتاگون در امور تسلیحات راهبردی گفت: «به طور بالقوه، این اقدامات ممکن است به شکست ما در یک درگیری بسیار شدید منجر شود. از بین رفتن کامل شبکه جی پی اس، یا ایجاد اختلال جدی در آن، کارآمدی همه موشک های کروز تهاجمی متعارف و دوربرد فعلی را از بین خواهد برد، و عملکرد بسیاری از سلاح های هدایت شونده ما را تضعیف خواهد کرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا روز پنجشنبه "27 جدی" استراتژی جدید دفاع راکتی ایالات متحده امریکا را ارائه نمود. این استراتژی برای پاسخگویی و مقابله با تهدیدات فزاینده تسلیحات جدید راکتی روسیه و چین و همچنین ایران و کوریای شمالی تهیه و تدوین شده است.
در سند راهبردی "بازنگری در دفاع راکتی ایالات متحده " همچنین استراتژی دفاعی این کشور برای مقابله با راکت های بالیستیک ایران و کوریای شمالی تعریف شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала