احمد ولى مسعود به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهورى امروز ثبت نام كرد

© A.Tariqاحمد ولى مسعود به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهورى امروز ثبت نام كرد
احمد ولى مسعود به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهورى امروز ثبت نام كرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احمد ولی مسعود، با معاونیت نخست فریده مومند و معاونیت دوم عبداللطیف نظری، وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد.

احمد ولی مسعود - اسپوتنیک افغانستان
ورود احمد ولی مسعود با تیم وفاق ملی به رقابت های انتخاباتی
به گزارش اسپوتنیک، احمد ولی مسعود، امروز شنبه(۲۹جدی) با معاونیت نخست فریده مومند و معاونیت دوم عبداللطیف نظری در کمیسیون انتخابات ثبت نام کرد. 

او امروز پیش از ثبت نام در یک نشست خبری گفت، که مهم ترین هدف تیم انتخاباتی اش، تغییر ساختار نظام از ریاستی به صدارتی و تعدیل قانون اساسی خواهد بود.
او پیش از ثبت نام گفت:- "پس از ظهر امروز با داکتر فریده مومند و داکتر عبداللطیف نظری ثبت نام می‌کنیم، اما پس از آن سه فرد دیگر را هم معرفی خواهیم کرد، که یکی نخست وزیر و دو تن دیگر معاون او خواهد بود و تا تعدیل قانون اساسی در سمت رئیس شورای وزیران کار خواهند کرد".
آقای مسعود گفت، که ساختار نظام ریاستی، سبب بی عدالتی، فساد و عقب ماندگی افغانستان شده است و در این نظام، حضور عادلانه اقوام و اقشار مختلف دیده نمی شود.
او افزود:- "افزایش صلاحیت شوراهای ولایتی، ایجاد شورای محلات و تشکیل نشست بزرگان قانون اساسی برای تعدیل قانون از جمله تغییرات عمده در حکومت ما خواهد بود. این تغییرات برای شکستن انحصار، خودمحوری و مبارزه با فساد خواهد بود تا مشارکت تمام اقوام را در چرخه تصمیم گیری و سیاست گذاری کشور تثبیت کند".

یادآوری می کنیم، که روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ 13 ماه روان خورشیدی به گونه‌ی رسمی آغاز شد.
تا کنون عبداللطیف پدرام، حکیم تورسن، سید نورالله جلیلی، عنایت‌الله حفیظ، زلمی رسول، نورالحق علومى، فرامز تمنا و محمد حنیف اتمر و گلبدین حکمتیار افرادی هستند که در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی افغانستان موفق به ثبت نام شده‌اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала