امریکا از داعشی‌ها در افغانستان در مقابل ایران حمایت می‌کند

© AFP 2023 / Haidar Hamdaniامریکا از داعشی‌ها در افغانستان در مقابل ایران حمایت می‌کند
امریکا از داعشی‌ها در افغانستان در مقابل ایران حمایت می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ایران می‌گوید که هفت هزار داعشی در افغانستان مستقر استند و با پول عربستان و امارات سلاح تهیه می‌کنند و امریکایی آن ها را نگه داشتند تا اهرام فشاری برعلیه ایران و سوریه و چین باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل فارس نیوز، جنرال احمدرضا پوردستان، رئیس مرکز مطالعات اهبردی ارتش ایران گفت فضای نیابتی که امریکایی‌ها در کشور ما ایجاد کردند، ممکن است در برخی مناطق کشور به نوعی برداشته شده باشد، اما عمده‌ترین نیرو‌های داعش* که بالغ بر 7 هزار نفر در خاک افغانستان مستقر استند و با پول عربستان و امارات سلاح تهیه می‌کنند و امریکایی آن‌ها را نگه داشتند تا اهرم فشاری برعلیه ایران، روسیه و چین باشند.

پمپئو: امریکا مبارزه علیه داعش و ایران را ادامه میدهد - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: امریکا مبارزه علیه داعش و ایران را ادامه میدهد

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اشراف اطلاعاتی خوبی بر داعش است و موقعیت استقراری آن‌ها برای ما مشخص است.
تورن جنرال یحیی رحیم صفوی، مشاور رهبر ایران در ماه می اعلام کرد که امریکا گروه تروریستی داعش را به افغانستان انتفال می‌دهد.
پیش از این نیز تورن جنرال محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران از احتمال انتقال نیروهای داعش به افغانستان از سوی امریکا خبر داده بود.
احمد وحید دستجردی وزیر پیشین دفاع ایران نیز اعلام کرده بود که نیروهای غربی پس از شکست داعش در سوریه و عراق نیروهای این گروهک تروریستی را به افغانستان و آسیای مرکزی انتقال می‌دهند.
*گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала