ادامه مذاکرات طالبان با نماینده‌گان امریکا در دوحه

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ادامه مذاکرات طالبان با نماینده‌گان امریکا در دوحه
ادامه مذاکرات طالبان با نماینده‌گان امریکا در دوحه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان می‌گویند که آنان روز (دوشنبه، ۱دلو) با نماینده‌گان امریکا در دوحه، پایتخت قطر دیدار کرده‌اند.

اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در تویترش نوشته که در این دیدار در بارۀ خروج نیروهای امریکائی از افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند. او گفته این دیدار فردا نیز ادامه خواهد داشت.
اما، معلوم نیست که چه کسانی به نماینده‌گی از ایالات متحدۀ امریکا با طالبان دیدار کرده‌است.

طالبان - اسپوتنیک افغانستان
آغاز مذاکرات طالبان با امریکا در رابطه به صلح افغانستان

از زمان گماشته ‌شدن زلمی خلیل‌زاد به عنوان نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان در ماه سنبلۀ امسال، این چهارمین بار است که نماینده‌گان طالبان با نماینده‌گان امریکا در شهرهای دوحۀ قطر و ابوظبی امارات دیدار می‌کنند.
خلیل‌زاد، دو روز پیش به پاکستان رفت و با عمران خان، نخست‌وزیر و مقام‌های دیگر این کشور دیدار و در بارۀ صلح افغانستان گفت‌وگو کرد — گفت‌وگویی که او از آن خوشبینی کرده‌است.
سیداحسان طاهری، سخن‌گوی این شورا میگوید: «ما زمینه‌سازی برای آغاز زودهنگام مذاکرات میان طالبان و هیئت حکومت افغانستان را انجام می‌دهیم تا سال 2019، سال آغاز مذاکرات باشد».
در کنار زلمی خلیل‌زاد، جنرال جوزف ووتل قوماندان قوماندانی مرکزی اردوی امریکا و لینزی گراهام، سناتور برجستۀ امریکایی، سه مقام امریکایی بوده‌اند که در سه هفتۀ قبلی با مقام‌‎های پاکستانی دیدارهایی داشته اند و صلح افغانستان یکی از بحث‌های مهم میان آنان بوده است.
لینزی گراهام می‌گوید: «وقتی که طالبان درک کنند که جهان، افغانستان را دوباره به آنان نمی‌دهد، هنگامی که طالبان دریابند که پاکستان کمک را که به آنان می‌کرد پس از این نمی‌کند؛ آنوقت ما در جائی خواهیم بود که نیاز است در آن‌جا باشیم».
این همه در حالی است که روز گذشته، رییس‌جمهور غنی گفت که طالبان باید از آدرس خودشان وارد گفت‌وگوهای صلح شوند نه پاکستان و کشورهای دیگر. او گفت برای صلح کار خواهد کرد اما صلح را گدایی نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала