سناتور امریکایی خواستار دیدار ترامپ با مقامات افغان شد

© AP Photo / Jacquelyn Martinسناتور امریکایی خواستار دیدار ترامپ با مقامات افغان شد
سناتور امریکایی  خواستار دیدار ترامپ با مقامات افغان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور امریکایی لیندسی گراهام پیشنهاد نموده که ترامپ برای پایان جنگ افغانستان باید با مقامات افغان و پاکستانی دیدار کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" سناتور ارشد جمهوریخواه امریکایی لیندسی گراهام، در سفر به اسلام‌آباد اعلام کرد که ترامپ برای طراحی برنامه پایان جنگ افغانستان باید با مقامات افغان و پاکستانی دیدار کند.
گراهام ضمن اظهار این موضوع گفت که پس از این دیدار طرفین می‌توانند برنامه‌ای را برای پایان جنگ افغانستان طراحی کنند.
وی افزود که رئیس جمهور امریکا و نخست وزیر پاکستان «شخصیت مشابه» دارند و پس از ملاقات با یکدیگر از همدیگر خوششان خواهد آمد.
گراهام ادامه داد که جنگ افغانستان از طریق صلح پایان می‌یابد اما گفت‌وگوهای صلح نباید شامل داعش و القاعده شود.
این سناتور امریکایی در حالی به اسلام‌‌آباد سفر کرده است که «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان پس از دیدار با نخست وزیر و رئیس ستاد ارتش پاکستان به سفر 4 روزه خود به این کشور را پایان داد.
در زمان حضور خلیلزاد در پاکستان رسانه‌های محلی از تلاش وی برای دیدار با هیئت طالبان در اسلام‌آباد گزارش دادند اما این گروه با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که طالبان با هیئت امریکایی در پاکستان دیدار نخواهد کرد.
پیشتر یک مسئول بلندپایه طالبان اعلام کرد: همه می‌دانند که دولت افغانستان مایل نیست که امریکا و متحدانش افغانستان را ترک کنند. ما برای بیرون راندن نیرو‌های خارجی از کشورما بهای سنگینی پرداخت کرده‌ایم؛ بنابراین چرا باید با دولت افعانستان گفت‌وگو کنیم؟
لازم به ذکر است که اخیرا مذاکرات صلح افغانستان بین طالبان و دیپلمات های امریکایی به میزبانی امارات در ابوظبی، برگزار شد. در این مذاکرات همچنین هیئت‌هایی از پاکستان، عربستان سعودی نیز شرکت داشتند.
هفده سال از جنگ امریکا در افغانستان می‌گذرد، اما همچنان اوضاع در کشور در بی‌ثبات‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد و با تداوم حضور نظامی امریکا چشم اندازی از بهبود اوضاع دیده نمی‌شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала