محل دومین دیدار ترامپ با رهبر کوریای شمالی مشخص شد

© AP Photo / Evan Vucciمحل دومین دیدار ترامپ با رهبر کوریای شمالی مشخص شد
محل دومین دیدار ترامپ با رهبر کوریای شمالی مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
"دونالد ترامپ" رییس‌جمهورامریکا و "کیم جونگ اون" رهبر کوریای شمالی ماه آتی میلادی در ویتنام دیدار می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد ترامپ و کیم قرار است در پایتخت ویتنام دیدار کنند اما اضافه کرد که احتمال تغییر محل برگزاری دومین نشست سران امریکا و کوریای شمالی وجود دارد.
دیدار سران دو کشور- کوریای شمالی و امریکا یک بار دیگر امیدهایی را به وجود آورده است مبنی بر اینکه طرفین بتوانند بر سر حل مناقشات به توافق رسیده و گفت و گوهای به بن بست رسیده را از سرگیرند به این شرط که امریکا مانند دفعه قبل، زیاده خواهی های خود را تکرار نکند.
به هر حال توافق برای برگزاری نشست سران حاصل دیدار یک ساعت و نیمه ای بود که ترامپ با کیم یونگ چول مشاور ارشد و یار نزدیک رهبر کوریای شمالی در واشنگتن داشت از این فرد به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای کوریای شمالی و معاون حزب حاکم نیز یاد می شود.
کارشناسان معتقدند مهمترین محور این نشست «رویکرد اقتصادی» است کیم به دنبال توسعه اقتصادی کشورش است و لازمه توسعه اقتصادی نیز لغو یا حداقل کاهش تحریم های اقتصادی امریکا و سازمان ملل علیه پیونگ یانگ است.
یادآوری میکنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی 12 جون سال گذشته در سنگاپور دیدار نمودند. کیم جونگ اون و دونالد ترامپ پس از ادای جملاتی کوتاه مقابل خبرنگاران، پشت درهای بسته و تنها با حضور مترجمان گفتگو کردند. مذاکرات پس از این نشست هم به بن‌بست رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала