افزایش دوبرابری شمار میلیاردر های جهان

© Fotolia / David Alaryافزایش دوبرابری شمار میلیاردر های جهان
افزایش دوبرابری شمار میلیاردر های جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ده سال گذشته شمار میلیاردر های جهان دو برابر افزایش یافته؛ در حالی که در وضعیت مالی فقرا هیچگونه بهبودی مشاهده نمی گردد.

به گزارش اسپوتنیک، نتیجه گیری در مورد این مسأله، در گزارش سازمان بین المللی خیریه و بشردوستانه آکسفام، که در آستانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس تهیه شده است، نشان داده شد.
درگزارش آمده است که در سال 2018 شمار میلیاردر های جهان به 2208 تن می رسید. خاطر نشان می گردد که در طی دوره زمانی 2017- 2018 هر دو روز در جهان یک میلیاردر جدید عرض اندام نموده است.
در عین حال، آکسفام یک روند نگران کننده دیگر را نیز تثبیت نموده: وضعیت مالی 3.8 میلیارد نفری فقیرترین مردم جهان در تمام سال گذشته بهبود نیافته است.
وضعیت مالی 26 تن از ثروتمندترین افراد جهان برابر به ثروت تمام این "3،6"میلیون فقیر در جهان است.
بر اساس این گزارش ثروت صاحب آمازون جف بزوس، به 112 میلیارد دالر افزایش یافته است. یک درصد از سرمایه او برابر با بودجه کلی بخش "حفظ الصحه" اتیوپی با جمعیت 105 میلیون نفر است.
سازمان جهانی "آکسفام"در سال 1942 به منظور کمک به فقر و گرسنگی در آکسفورد لندن تاسیس شد. هدف از ایجاد این نهاد ، مبارزه با مشکلات فقر؛ گرسنگی و بی عدالتی در جهان عنوان شد.
اجلاس داووس 2019 از فردا سه شنبه آغاز می‌شود حدود 3 هزار شرکت کننده از بخش‌های تجاری، جامعه مدنی، فرهنگ وهنر ، رسانه و بخش دولتی برای مدت 5 روز در شهر داووس سوئیس دور هم جمع می‌شوند.
با این حال اجلاس داووس امسال با غیبت برخی از سرشناس‌ترین رهبران همراه خواهد بود چرا که تعداد هرچه بیشتری از رهبران کشورهای جهان به منظور مقابله با بحران‌های داخلی ترجیح دادند به جای آن که با چهره‌های مشهور و ثروتمند معاشرت کنند در خانه باقی بمانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала