سناتور روس در مورد دلیل خروج نیروهای امریکایی از افغانستان صحبت کرد

© Sputnik / Kirill Kallinikovروسیه در مورد دلیل خروج نیرو های امریکایی از افغانستان صحبت کرد
روسیه در مورد دلیل خروج نیرو های امریکایی از افغانستان صحبت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور ارشد روس وعضو شورای فدراسیون روسیه توضیح نموده است که، چرا ایالات متحده امریکا باید نیروهای خود را از افغانستان خارج کند؟

به گزارش اسپوتنیک، سناتورارشد روسیه، فرانتس کلینتسویچ، معاون اول رئیس کمیته شورای فدراسیون در امور دفاعی، معتقد است که موفقیت ایالات متحده برای ارائه یک زندگی تقریبا عادی برای شهروندان افغانستان برابر به صفراست.
پیشتر وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن حد اقل 126 تن کارمند نیروهای امنیتی افغاسنتان روز دو شنبه در اثر حمله طالبان به پایگاه نظامی در ولایت وردک خبر داد.
فرانتس کلینتسویچ، معاون اول رئیس کمیته شورای فدراسیون در امور دفاعی در صفحه فیسبوک خود نوشت: من فقط می توانم ابراز تأسف کنم ازاینکه زندگی صلح آمیز در افغانستان نمیتواند بهبود یابد. علاوه براین، با گذشت هر روز، به معنای واقعی کلمه، اوضاع در این کشور رو به وخامت می رود. 

جنرال امریکایی: خروج ناگهانی نیروهای خارجی از افغانستان به نفع امریکا نیست - اسپوتنیک افغانستان
جنرال امریکایی: خروج نیروهای خارجی از افغانستان به نفع امریکا نیست

به گفته سناتور روس، تا حد زیادی این وضع به دلیل حضور 17 ساله ایالات متحده امریکا در این کشور، تشدید می شود.
کلینتسویچ در ادامه می افزاید: "اگر بگویم که حضور نیرو های امریکایی در افغانستان به حل مشکل هیچگونه کمکی نکرده است، باز هم کم گفته ام. برای تأمین یک زندگی نسبتا آرام در افغانستان، موفقیت امریکایی ها برابر به صفر است." به گفته وی، امریکایی ها چنین ماموریتی را هرگز انجام نداده اند.
کلینتسویچ معتقد است که هدف امریکا از حضور نظامی در افغانستان، ایجاد یک پایگاه برای انتقال داعشی ها از سوریه و عراق به افغانستان است که این امر به نوبه خود فعالیت طالبان را افزایش داده.
سناتور ارشد روسیه گفت: " افزایش فعالیت های تروریستی طالبان نیزعمدتا واکنشی به دخالت نیروی سوم در جنگ داخلی در افغانستان است. ارتش امریکا با وجود امکانات بلندی که در اختیار دارند، مدتها است که از پایگاه های خود بیرون نمی شوند، بنابراین نیرو های دولتی و غیر نظامیان هدف اصلی این ضربات تروریستی قرار می گیرند."

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала