کابل امیدوار به برگزاری دور جدید مذاکرات صلح مسکو است

© Sputnik / Khaibar Akifi کابل امیدوار به برگزاری دور جدید مذاکرات صلح مسکو است
کابل امیدوار به برگزاری دور جدید مذاکرات صلح مسکو است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجراییه افغانستان گفت، که کابل امیدوار به آغاز دور جدید مذاکرات درباره حل و فصل درگیری های افغانستان در قالب نشست صلح مسکو است.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان گفت: کابل امیدوار به آغاز دور جدید مذاکرات درباره حل و فصل درگیری های افغانستان در قالب نشست صلح مسکو است. اما همچنان به نگهداشتن موضع اصولی درباره مذاکره مستقیم با جنبش طالبان است.

عبدالله: کابل با امریکا درباره ایجاد پایگاه نظامی جدید در افغانستان مذاکرده نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: کابل با امریکا درباره ایجاد پایگاه نظامی جدید در افغانستان مذاکره نمی کند

داکتر عبدالله گفت:- "ما امیدواریم؛ زیرا این تنها راه است — با هم، نشستن و صحبت کردن، همه چشم انداز صلح و مصالحه را در نظر می گیریم. طالبان تا کنون نشان دادند که استبداد شان به آنها کمک نکرد. من امیدوارم که همه کشورها از نفوذ خود در این وضعیت بالای طالبان استفاده کنند. مذاکرات تنها راهی برای پیشرفت است".

عبدالله عبدالله یادآور شد، که مذاکرات صلح در قالب مسکو، که به تاریخ 9 نومبر سال گذشته میلادی برگزار شد، افغانستان چند نماینده از شورای عالی صلح افغانستان را که شکل رسمی دولتی ندارد به نشست صلح مسکو فرستاده بود و پس از آن ما نهاد مشورتی برای مذاکره مستقیم به نمایندگی از دولت افغانستان را تشکیل دادیم.

رئیس اجراییه دولت افغانستان در ادامه گفت:- "در آخرین دور نشست صلح مسکو به نمایندگی از افغانستان هیات نیمه دولتی از ما نمایندگی می کرد. اما در پیوند به دور بعدی باید بگویم، که موضع و اصول ما این است که با طالبان رو در رو گفت و گو کنیم و اگر طالبان بخواهند با کسانی دیگر و کشورهای دیگر برای جلب پشتیبانی بین المللی گفت و گو کنند، ما در آن شرکت نمی کنیم. چرا که در غیر آن صورت حاکمیت دولت زیر پرسش قرار می گیرد و افغانستان دارای دو دولت خواهد بود. اگر در قالب گفت و گو های صلح مسکو با اشتراک کشورهای منطقه صورت بگیرد، ما می توانیم با طالبان مذاکرات مستقیم داشته باشیم".

یادآوری می کنیم، که داکتر  عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت افغانستان، که برای شرکت در نشست جهانی اقتصاد به شهر داووس سویس رفته بود، پس از ظهر امروز(سه‌شنبه، 2 دلو)، در نشست صلح و آشتی در جهان چند قطبی اشتراک و سخنرانی نمود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала