رئیس اجراییه: توافق بین‌المللی درباره افغانستان درز برداشته و سیاست امریکا منسجم نیست

© Photo / D.AB / D.ABرئیس اجراییه: توافق بین‌المللی درباره افغانستان درز برداشته و سیاست امریکا منسجم نیست
رئیس اجراییه: توافق بین‌المللی درباره افغانستان درز برداشته و سیاست امریکا منسجم نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجراییه افغانستان در نشست صلح و آشتی در جهان چند قطبی گفته است، که توافق بین‌المللی درباره افغانستان درز برداشته و منسجم نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کشور نیوز، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه افغانستان گفت، که طالبان به مردم‌سالاری و ارزش‌های دموکراتیک باور ندارند و اهداف خود را که به برقراری امارت از طریق بیعت و اطاعت مطلق از امیر استوار است، از طریق خشونت و دست‌یازیدن به اعمال دهشت‌افگنانه دنبال می‌کنند.

عبدالله: کابل با امریکا درباره ایجاد پایگاه نظامی جدید در افغانستان مذاکرده نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: کابل با امریکا درباره ایجاد پایگاه نظامی جدید در افغانستان مذاکره نمی کند

رئیس اجراییه افغانستان همچنان علاوه کرد، که صلح خواست همه شهروندان و حکومت افغانستان است و ما برای رسیدن به صلح به شرط حفظ دستاوردهای سالیان اخیر متعهد و پابندیم.
رئیس اجراییه در ادامه صحبت‌های خود بر همکاری مشترک میان کشورهای منطقه و فرامنطقه برای دست‌یافتن به صلح تأکید کرد.

رئیس اجراییه افغانستان تأکید نمود، که سیاست‌های متناقض در عرصه صلح و آشتی از یکسو زمینه فعالیت گروه‌های دهشت‌افگن را فراهم می‌نماید و از سوی دیگر به دست یافتن به صلح کمک نمی‌کند.
رئیس اجراییه افغانستان همچنان اذعان نمود، توافق بین‌‌المللی‌یی که در قضیه افغانستان در سال‌های 2001 میان بازیگران بین‌المللی و منطقه‌ای وجود داشت درز برداشته و اکنون برخی از کشورها سیاست‌های متفاوتی را در منطقه دنبال می‌کنند. رئیس اجراییه در این زمینه به سیاست‌های پاکستان، ایران، روسیه و ایالات متحده اشاره کرد.
رئیس اجراییه افغانستان همچنان تاکید نمود، که تقویت طالبان در افغانستان به ضرر روسیه، ایران و کشورهای آسیاسی میانه است، اما به رغم این واقعیت برخی از کشورها به دلیل مخالف با سیاست‌های ایالات متحده امریکا در زمینه طور دیگری رفتار می‌کنند. رئیس اجراییه پناه‌گاهای طالبان در پاکستان را یکی از عمده‌ترین موانع دست یافتن به صلح خواند.
رئیس اجراییه افغانستان در پیوند به سیاست‌های ایالات متحده امریکا گفت: ما نیازمند سیاست منسجم، هدفمند و یک‌دست از سوی ایالات متحده در منطقه و در پیوند با طالبان هستیم.

او علاوه نمود، تغییر سیاست از این ‌که اصلا با طالبان و تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم به این‌که مذاکره یگانه راه حل مشکل به شمار می‌رود به حل مشکل و دست یافتن به صلح کمک نمی‌کند.

یادآوری می کنیم، که نشست مجمع اقتصادی جهان 2019 با مشارکت بیش از 3 هزار بازرگان،‌ مقام های دولتی عالی رتبه و نهادهای بین المللی و به مدت 5 روز در شهر داووس سوئیس برگزار خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала